×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کتاب اقتصاد بیمه توسط پژوهشکده بیمه منتشر شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، بیمه به عنوان یکی از اجزای بازار مالی، نقش مهمی در توسعه و رشد اقتصادی بر عهده دارد. در واقع صنعت بیمه به عنوان یک نهاد مالی، از یک سو منجر به اطمینان و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی و از سوی دیگر به عنوان یک موسسه مالی منجر به تقویت بنیه اقتصادی کشور می‌گردد. توسعه و گسترش آموزش و پژوهش در حوزه بیمه در مراکز دانشگاهی و صنعت بیمه به توسعه و بالندگی این صنعت از طریق تربیت کارشناسان تخصص و توانمند کمک می‌کند. اقتصاد بیمه، به تجزیه و تحلیل اقتصادی تصمیم‌گیری‌ در شرایط ریسکی، مدیریت ریسک و تقاضای بیمه توسط افراد و شرکت‌ها در سمت تقاضای بیمه و همچنین اهداف دنبال شده و ابزارهای مدیریتی مورد استفاده توسط شرکت‌های بیمه می‌پردازد.
با توجه به اهمیت این موضوع، کتاب اقتصاد بیمه نوشته پیتر زوفیل و رولاند ایسین، به همت پژوهشکده بیمه و توسط دکتر وحید ماجد عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، دکتر سید صدرالدین نورالدینی و محمد حسنی ترجمه و منتشر شد.
این کتاب از ده فصل شامل «بیمه و کارکرد اقتصادی آن»، «ریسک: اندازه‌گیری، مفهوم و مدیریت»، «تقاضای بیمه ۱: تصمیمات در شرایط ریسکی بدون امکان متنوع‌سازی»، «تقاضای بیمه ۲: تصمیمات در شرایط ریسکی با امکان متنوع‌سازی»، «شرکت بیمه و فناوری بیمه»، «عرضه بیمه»، «بازارهای بیمه و اطلاعات نامتقارن»، «تنظیم بازار بیمه»، «بیمه اجتماعی» و «چالش‌های پیش روی بیمه» تشکیل شده و تقریبا تمام مباحث لازم برای تحلیل اقتصادی پیشرفته‌ی ابعاد بیمه را پوشش می‌دهد.
علاقه‌مندان برای خرید کتاب «اقتصاد بیمه»، می‌توانند به کتابفروشی پژوهشکده بیمه به نشانی تهران، سعادت آباد، میدان شهید حسن تهرانی مقدم (کاج سابق)، سرو غربی، پلاک ۴۳ مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۲۰۶۶۰۶۳ داخلی ۶۶۶ تماس حاصل فرمایند.
ضمناُ خرید این کتاب از طریق فروشگاه اینترنتی کتاب پژوهشکده بیمه به نشانی http://bookstore.irc.ac.ir/ امکان‌پذیر است.