×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کاهش ۱/۲میلیونی مراجعه به تامین اجتماعی کرمانشاه با اجرا طرح۳۰۷۰

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ایمان بیوس اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در سال گذشته و در راستای کاهش مراجعات حضوری به شعب تأمین اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طرح ۳۰۷۰ در سازمان تأمین اجتماعی راه اندازی شد که آن را دوشنبه‌های دیجیتالی نامگذاری کردیم و تعدادی از خدمات به صورت غیرحضوری ارائه شدند.

وی افزود: در این طرح ۳۰ خدمت سازمان تأمین اجتماعی که حدود ۹۶ میلیون مراجعه کننده در سال را در کشور داشتند غیر حضوری شدند و تعداد مراجعات با اجرای این طرح ۷۰ میلیون کاهش یافته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: تاکنون ۲۳ خدمت سازمان تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری صورت گرفته و تا هفته آینده هفت خدمت باقی مانده نیز غیرحضوری خواهد شد.

بیوس با اشاره به تعدادی از خدمات غیر حضوری ارائه شده سازمان تأمین اجتماعی گفت: پرداخت کمک هزینه ازدواج، پرداخت هزینه مراسم فوت، بیمه مشاغل آزاد و اختیاری، استعلام سوابق بیمه‌ای، درخواست گواهی برای سایر ادارات، مفاصا حساب، درخواست بازنشستگی و استعلام شرایط فرزندان بیمه شدگان از جمله خدماتی است که ۶۰ درصد تعداد مراجعه کنندگان را کاهش داده است و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت www.es.tamin.ir به صورت غیرحضوری کارهای خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه صدور و اعتبار دفترچه بیمه یکی از مواردی است که تعداد مراجعات زیادی را به خود اختصاص می‌دهد، بیان کرد: در استان کرمانشاه هرساله بیش از ۸۰۰ هزار مراجعه برای تأمین اعتبار و ۴۰۰ هزار تقاضا برای تعویض دفترچه بیمه صورت می‌گیرد که از تاریخ اول اسفند ماه با الکترونیکی شدن دفترچه‌های بیمه این مراجعات بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به روش تمدید اعتبار غیر حضوری دفترچه‌های بیمه خاطر نشان کرد: افراد می‌توانند با اجرای کد دستوری #۱۴۲۰*۴* از تاریخ اعتبار دفترچه بیمه خود آگاه و نسبت به تمیدید اعتبار اقدام کنند.

گفتنی است، ۲۴۶ هزار نفر در استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که با افراد بیمه‌ای آنها به ۷۵۰ هزار نفر می‌رسد و ۵۶ هزار نفر مستمری بگیر این سازمان هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.