×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کاهش هزینه ها با بهره گیری از فعالیت های دانش محور

مهدی کشاورز در نشست با مسئولان شرکت عمران آب و خدمات بر لزوم اشراف کامل به تمامی ابعاد جزیره کیش، به کارگیری شرکت های دانش بنیان و فعالیت های دانش محور به منظور ارتقا کیفی خدمات تاکید کرد
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش در این دیدار گزارش عملکرد ۶۰روزه شرکت عمران آب و خدمات در حوزه های مختلف تشریح شد، مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان ضمن تقدیرازدست اندرکاران شرکت برای ایفای نقش خود در خدمت رسانی به گردشگران نوروزی گفت: تلاش شبانه روزی تمامی شما را شاهد بودم که با کمک دیگر معاونت ها در این امر موفق بودید و با توجه به ورود ۲۰۶ هزار مسافر، رقمی سه برابر ظرفیت و بیش از گنجایش جزیره، به گونه ای عمل کردید که به لطف خدا با کمترین کاستی ها از آن گذر کردیم.

مهدی کشاور در ادامه این مطلب افزود: آسیب شناسی از امور انجام شده نوروزی و عملکرد حوزه های مختلف را در دستور کار داشته باشید تا برای جشنواره تابستانه، رویداد جام جهانی قطر ۲۰۲۲ و نوروز سال بعد، نواقص، اشتباهات، خسران و نارضایتی ها را رفع کنیم.

وی خواستار جمع بندی دقیق عملکرد ستاد نوروزی شد و اظهار داشت: کوچکترین موضوع را بدون پاسخ و راه حل باقی نگذارید چراکه مجموعه این اشکالات ریز، اتفاقی ناخوشایند را رقم می زند و ممکن است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: برای ارائه گزارش ها پس نگر بودن کافی نیست و گزارش آینده نگر نیز باید از اقدامات اساسی ما در تعیین اهداف باشد. به همین منظور همیشه ارائه و جمع بندی آمار و ارقام گزارش ها را نسبت به سال قبل و حد استاندارد آن در نظر بگیریم.

وی بیان داشت: رسیدن به حد استاندارد تکلیفی است که بر عهده ما می باشد که پس از بررسی ابعاد و شرایط موضوعی، موقعیت محدودیت ها و مفروضات، برنامه ریزی انجام خواهد شد و بر اساس آن میزان عقب بودن از برنامه بررسی می شود و باید خود را نسبت به حدود تعیین شده به روز کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با تاکید بر آسیب شناسی مستمر دلایل عدم دستیابی به اهداف گفت: هیچگاه به احساس رضایت لحظه ای از دستیابی به حد مطلوب راضی نباشیم و در عوض به مطالعه و تحقیق در خصوص آسیب ها و چرایی عدم دستیابی به موضوعات مد نظر بپردازیم. بر این اساس ما باید در تمامی موارد و موضوعات جزیره از جمله درجه بندی سطوح آسفالت، متراژ جداول، تعداد درخت ها، فضای سبز و الویت های آن اشراف کامل داشته باشیم و بر اساس آن برنامه ریزی و ارزیابی کنیم.

کشاورز در ادامه افزود: پس از ارزیابی صحیح با نگاه علمی، با وام گرفتن از هرم دانش بر اساس داده ها، اطلاعات، دانش و خرد و اطلاع کامل از محیط پیرامونی و حوزه وظیفه خود تصمصم سازی کنیم.

وی با بیان اینکه وسع کاری همکاران شرکت عمران و آب و خدمات بیش از این فعالیت های روزمره است گفت: در قرآن آمده شما به چیزی بیش از وسع خود تکلیف نشده اید به این معنا که ما باید تکلیف مدار باشیم، حد خود را بسنجیم وسع انجام کار را در نظر بگیریم، که به طور قطع وسع همکاران ما در انجام امور بیش از این می باشد.

مهدی کشاورز با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری “مدظله العالی” بیان کرد: رهبر معظم انقلاب امسال به مواردی از جمله تولید، دانش بنیان و اشتغال اشاره داشته اند که این واژه ها بی شک رابطه مفهومی دارند و ما باید در تمامی مباحث، حوزه دانش بنیان را مد نظر قرار دهیم و برای مثال در خصوص آسفالت و بتن های مورد استفاده تدابیری در نظر بگیریم تا با تفکر موجب افزایش کیفیت شویم.

وی در تکمیل این مطلب خواستار بهره گیری از شرکت های دانش بنیان واقعی شد و اظهار داشت: افزایش درآمد و کاهش هزینه ها باید از برنامه های اصلی ما باشد که این امر با نگاه علمی و استفاده از روش های دانش بنیان امکان پذیر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین به برپایی ۲۰۲۲ قطر اشاره کرد و گفت: برگزاری چند جشنواره برای انجام آزمون و خطا تا ۲۰۲۲ قطر می تواند ما را در برپایی هرچه موفق تر این رویداد یاری کند و به همین دلیل تمامی دست اندرکاران جزیره باید در این امرحضور فعال داشته باشند.

کشاورز همچنین در ادامه این نشست مطرح کرد: همه مشکلات و موضوعات زیرساختی باید در جلسات متعدد با مسئولان هر حوزه بررسی و تا وصول و حصول نتیجه پیگیری های لازم انجام شود، برای هر موضوع زیرساختی نیز یک مدیر پروژه اجرایی داشته باشید تا گزارش های مربوطه را به لحظه و دقیق ارائه کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر روش های جدید اجرا به سخنی از حضرت علی (ع) استناد کرد و بیان داشت:

برای رسیدن به موفقیت در هر کاری برداشتن سه گام الزامی است، گام نخست استفاده از دانش تجارب مثبت و منفی ، گام دوم به کارگیری ادب و آداب قوانین و شیوه نامه ها و گام سوم بهره گیری از تفکر، ایده و خلاقیت که کشورهای موفق به صورت مفهومی این سه گام را در امور خود مد نظر قرار داده اند.

وی استفاده از روش های جدید و خلاقانه و بهره گیری از از فرصت های طبیعی که در اختیار ساکنان کیش قراردارد را یکی از موارد مهم و تاثیر گذار در ارتقا کیفیت خدمت رسانی برشمرد.

کشاورز راه اندازی بخش تحقیق و توسعه را از اساسی ترین نیازهای شرکت عمران، آب و خدمات با همکاری موسسه علوم و فنون عنوان کرد.

مهدی کشاورز در ادامه بر ساماندهی و بازبینی وضعیت فضای سبز جزیره برای رسیدن به ایده آل همچنین حد قابل قبول کمی و کیفی با استفاده از امکانات و منابع موجود تاکید داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش حوزه ورزش را فرصتی طلایی برای جزیره دانست و گفت: پیرو جلسات پیشین ۲۹ سرفصل در حوزه ورزشی تعریف شده که در این باره باید به گونه ای کار کنیم که با طراحی یک برنامه عملیاتی و دقیق به درآمد زایی بالایی دست یابیم.

موضوعات و چالش های حوزه حمل و نقل نیز در این نشست مطرح و بررسی شد.

محسن نظرپور مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات کیش نیز در این دیدار ضمن معرفی معاونان و مدیران زیر مجموعه خود بخشی از فعالیت های نوروزی شرکت را تشریح کرد و گفت: امسال پر تردد ترین سال در ورود گردشگر نسبت به ۱۰ سال گذشته را تجربه کردیم و نیروهای حراست شرکت با همکاری بی نظیر خود در ایجاد امنیت کمپ های نوروزی ما را یاری کردند.

نظر پور افزود: واحد حمل و نقل شرکت عمران، آب و خدمات نیز در ایام نوروز همکاری ویژه ای با پلیس راهوار داشته و در بیشتر مواقع تعامل خوبی با این ارگان برقرار کرد.

وی با اشاره به ایام عید و ماه رمضان که موجب کاهش راندمان کاری می شود بیان داشت: با وجود این ایام طرح های عمرانی ما همچنان با سه شیفت کار فعالیت می کنند تا عقب افتادگی ها جبران شود.

مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات کیش تصریح کرد: برای سال آینده برنامه ریزی خاصی مد نظر داریم و ما از بخش GIS سازمان درخواست کردیم تا آمار و ارقام طول جداول، مساحت فضای سبز، آسفالت و پارک ها به تفکیک به مدیران و همکاران شرکت ارائه دهد تا قیاسی دقیق با استاندارد های بین المللی داشته باشیم و بر اساس آن برنامه ریزی کنیم.

گفتنی است مهدی کشاورز به همراه جمعی از معاونان، مدیران و مسئولان سازمان از بخش های مختلف شرکت عمران،آب و خدمات بازدید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.