×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ در نشست پایش بازار کالاهای اساسی وضعیت کالاهای اساسی (داخلی و خارجی) و حمل و نقل بررسی شد. بر این اساس قیمت برنج سفید به دلیل ورود محصول دوم تایلند و افزایش بارندگی و بهبود وضعیت کشت کاهشی بود.

قیمت برنج هندی بدون تغییر نسبت به سال گذشته در همین مقطع ۳۷۵ دلار در هر تن معامله شد. در سال‌جاری ذخایر جهانی برنج ۱۷۳ میلیون تن و تجارت آن ۴۳ میلیون تن بود که نسبت به سال گذشته تغییری نداشت و تولید به ۴۷۹ میلیون تن رسیده است.

تولید برنج پاکستان در طی سال گذشته یک میلیون تن افزایش در حالی‌که تولید برنج در آمریکا با کاهش یک میلیون تنی مواجه شد.

 قیمت شکر برزیل طی هفته جاری نسبت به هفته گذشته افزایش یافت. شکر سفید در این هفته ۳۶۳ دلار در هر تن معامله شد در حالیکه قیمت این محصول در هفته گذشته ۳۴۰٫۹ دلار بود.

وضعیت شکر داخلی با ذخیره‌سازی ۴۴۰ هزار تن در شرایط مطلوب قرار دارد و قیمت آن نیز در بازار داخلی به ثبات نسبی رسیده است.

بررسی وضعیت جهانی روغن نیز نشان داد که شرایط تولید روغن در اوکراین و روسیه بهتر بوده است و صادرات جهانی دانه‌ی روغنی سویا به ۲۰٫۵ میلیون تن رسید که ۵۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

قیمت آفتابگردان آرژانتین ۶۹۰ دلار در هر تن طی هفته‌ی گذشته معامله شد و قیمت جهانی روغن اوکراین ۷۱۴ دلار بود، پالم مالزی و اندونزی نیز ۵۰۷ و ۵۲۲ دلار در هر تن قیمت خورد.

در بخش کالای گندم، بهبود شرایط آب و هوایی از افزایش تولید گندم در جهان پیش‌بینی‌ می‌کند. مقدار گندم صادراتی امریکا در سال گذشته به ۲۳ هزار تن رسید و گندم دوروم فرانسه نسبت به هفته‌ی گذشته یک دلار کاهش قیمت داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.