×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، حسن حنان در نشست شورای راهبری زنجیره تامین گندم اظهار کرد: کشاورزانی که تا نهم تیر ماه گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده و اطلاعاتشان در سامانه ثبت شده است، پول گندم خود را دریافت کردند.

حنان افزود: تا ۱۰ تیرماه ۴ میلیون و ۱۸۵ هزار تن گندم از کشاورزان ۳۱ استان به ارزش ریالی ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خریداری شده است که در مقایسه با سال گذشته در همین زمان از لحاظ وزنی ۸ درصد و از لحاظ میزان پرداختی به گندم کاران حدود ۵۷ درصد رشد داشته است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران عنوان کرد: به طور متوسط برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال جاری ۲۵۲۳ تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

قائم مقام معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تاکنون ۲۳۳ هزار و ۳۹۴ گندم کار محصول خود را در قالب ۶۷۸ هزار محموله تحویل مراکز خرید داده اند.

حنان در ادامه خاطرنشان کرد: ارزیابی اخیر مرکز پژوهشهای غلات از بیش از ۶۰۰۰ نمونه نشان می دهد که به لحاظ افت مفید و غیر مفید و میزان سن زدگی کیفیت گندم ها در سال جاری افزایش دارد که از دلایل آن خرید تضمینی باکیفیت و تغییر اندازه(مش الک ) الک است.

وی گف: امسال خرید توافقی گندم در ۱۳ استان و ۴۳ مرکز خرید انجام می شود .حنان به خرید دانه روغنی کلزا در کشو نیز اشاره و عنوان کرد: تاکنون ۲۳۹ هزار تن کلزا  به ارزش بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.