×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حسین امیری‌گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ  در نشست شورای معاونان این اداره کل با ذکر مطلب بالا افزود: از جمعیت ۷۸ هزار نفری کارگاه‌‍‌های صنفی تحت پوشش اداره کل غرب تهران بزرگ تنها ۱۶ هزار و ۲۸۰ نفر بیمه شدند و از خدمات پوششی سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.
وی گفت: خوشبختانه شرایط قانونی به وجود آمده که کارفرمایان زیر ۵۵ سال و حتی اعضای هیات مدیره شرکت‌ها هم می‌توانند از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در خصوص شرایط و نحوه بیمه کارفرمایان کارگاه‌ها در سطح ایران گفت: کارفرمایان به دو طریق می‌توانند تحت پوشش حمایت‌های قانونی تامین اجتماعی قرار گیرند.
وی افزود: کارفرمایان کارگاه‌هایی که فاقد کارگر هستند می‌توانند با عقد قرارداد بیمه حرف و مشاغل و انتخاب درصد بیمه از این قانون بهره‌مند شوند و کارگاه‌هایی که از یک تا بیش از ۱۰۰ نفر کارگر تحت پوشش دارند و برای کارگران خود لیست ارسال می‌نمایند می‌توانند با ارائه درخواست و عقد قرارداد نسبت به درج نام خود در ابتدای لیست و به عنوان کارفرما در ستون شغل نسبت به بیمه‌پردازی اقدام نمایند.
امیری‌گنجه سن کارفرمایان متقاضی در زمان درخواست را ۵۵ سال دانست و تاکید کرد: چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از سن یادشده باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سن مقرر خواهد بود.
وی نرخ حق بیمه کارفرمایان صنفی (حقیقی) و مدیران و اشخاص حقوقی و غیردولتی را ۲۷ درصد دانست.
امیری‌گنجه در خصوص بیمه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره کارگاه‌های دارای شخصیت حقوقی گفت: مدیر عامل و اعضای هیات‌های مدیره کارگاه‌های داری شخصیت حقوقی که حقوق دریافت می‌دارند، در صورت تمایل به ارسال لیست  و پرداخت حق بیمه می‌توانند با ارائه درخواست کتبی پس از بررسی اشتغال به کار در کارگاه و دریافت حقوق نسبت  به درج نام خود در لیست کارگاه‌ها همانند سایر بیمه‌شدگان اقدام نمایند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: کلیه کارفرمایان با تحت پوشش قرار گرفتن این نوع بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و بازماندگان، خدمات درمانی و اسناد پزشکی و پرداخت کمک هزینه وسایل کمک پزشکی بهره‌مند شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.