×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خروج دو مدافع میانی اصلی تیم ملی ایران از تمرینات این تیم فرضیه هرگونه تغییر در خط دفاعی را محتمل می‌کند به ویژه اینکه استراتژی دفاعی مهمترین فاکتور تیم‌های کارلوس کی‌روش بوده است.

به گزارش کیوسک خبر، اردوی تیم ملی فوتبال ایران در فاصله کمتر از سه هفته تا آغاز رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی ادامه دارد که طبق پیش بینی‌های قبلی امکان حضور حداکثری بازیکنان دعوت شده از سوی کارلوس کی روش وجود ندارد.

مربی پرتغالی که اردوهای ارزیابی فنی هفتگی برای بازیکنان داخلی برگزار کرده بود با بازگشت شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان و امید ابراهیمی امیدوار به هماهنگی هرچه زودتر بین اعضای تیمش شده بود اما تصمیم باشگاه الاهلی قطر باعث شد تا دو مدافع اصلی تیم ملی ایران به قطر برگردند و تنها امید ابراهیمی به عنوان تنها لژیونر در اردو باقی بماند.

کارلوس کی روش بهتر از هر کارشناس فوتبالی می‌داند مشکل این تیم در جام جهانی قطر به خط میانی و مهاجم چندان ارتباطی نخواهد داشت. علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، مهدی طارمی، سردار آزمون، سعید عزت الهی و… می‌توانند برنامه‌های ویژه او را در تقابل با انگلیس، آمریکا و ولز برای رسیدن به گل پیاده کنند. ترس اصلی کی روش قطعاً به پاشنه آشیل تیم ملی ایران باز می‌گردد. هری کین، رحیم استرلینگ، جک گریلیش، تامی آبراهام، کریستین پولیسیچ و گرت بیل جزو بهترین‌های فوتبال دنیا هستند که برای رسیدن به گل کافی است کوچک‌ترین فرصت به آنها داده شود.

کارد به استخوان «کی‌روش» رسید/ گزند از پاشنه آشیل تیم ملی ایران

حالا خلیل زاده و کنعانی زادگان که مدافعان اصلی تیم ملی ایران در مسیر راهیابی به جام جهانی قطر بودند در اردو نیستند تا امیدهای کی روش برای ایجاد هماهنگی بین آنها و سایر بازیکنان کمتر از همیشه شود.

خلیل زاده در دوران اول کی روش در تیم ملی ایران که هشت سال طول کشید جایی در تفکرات پیرمرد پرتغالی نداشت اما با رفتن او تبدیل به یکی از ارکان اصلی تیم ملی ایران شد. بازگشت دوباره کی روش به رأس کادر فنی تیم ملی ایران در فاصله دو ماه مانده به آغاز جام جهانی قطر بود تا این مربی از دیدگاه فنی پیشین خود درباره خلیل زاده کوتاه بیاید و روی او برای ایستادن در قلب دفاع تیم ملی ایران حساب باز کند اما حالا نه تنها خلیل زاده را بلکه کنعانی زادگان مدافع محبوب خودش را هم در اختیار ندارد.

بر هیچکس پوشیده نیست استراتژی دفاعی تیم ملی ایران مهم‌ترین فاکتور فنی تیم‌های تحت امرش بوده است. استراتژی قابل تأملی که شاید بهترین راه برای جلوگیری از گل خوردن مقابل حریف قدرتمندی همچون تیم ملی انگلیس شود.

نبود دو مدافع الاهلی قطر در اردوی تیم ملی ایران کی روش را بر آن داشت تا در مصاحبه با اصحاب رسانه صحبت از احتمال خط زدن آنها کند اما بر هیچکس پوشیده نیست فرصت کافی برای ریسک بزرگ کی روش در روزهایی که گزینه‌های دیگری همچون سید مجید حسینی نیز در اردوی تیم ملی حضور ندارند، نیست.

کارد به استخوان «کی‌روش» رسید/ گزند از پاشنه آشیل تیم ملی ایران

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، حالا کی روش با چالشی بزرگ برای مهم‌ترین پست‌های فنی‌اش روبرو است تا بهترین انتخاب را برای مهار بهترین مهاجمان فوتبال دنیا در جام جهانی ۲۰۲۲ داشته باشد.

برنامه بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شرح زیر است:

  • ایران – انگلیس؛ دوشنبه ۳۰ آبان؛ ساعت ۱۶:۳۰
  • ایران – ولز؛ جمعه ۴ آذر؛ ساعت ۱۳:۳۰
  • ایران – آمریکا؛ سه‌شنبه ۸ آذر؛ ساعت ۲۲:۳۰

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.