×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کارخانه‌های کنسانتره دره‌آلو، دره‌زار و سرباره‌های سرچشمه در آستانه افتتاح

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مس پرس، دکتر اردشیر سعدمحمدی در مراسم اختتامیه اولین رویداد استارت آپی مس با حضور امام جمعه، نماینده مردم رفسنجان در خانه ملت، فرماندار و جمعی از مسئولان در مرکز شتاب دهی و نوآوری شهید ستاری رفسنجان برگزار شد با اشاره به اینکه انشالله تولید شرکت صنایع مس ایران در سال جهش تولید به ۲۸۰ هزار تن کاتد می رسد، اظهار کرد: تا چند هفته دیگر تولید شرکت ملی صنایع مس به ۲۸۰ هزار تن خواهد رسید که  اکنون از ۲۷۰ هزار تن عبور کرده ایم. پارسال ۲۴۸ هزارتن فروش مس داشتیم. امروز از ۲۶۵ هزار تن در فروش عبور کرده ایم که در تاریخ مس این رکورد تولید زده شده است و این اتفاق بسیار خوبی برای شرکت مس است.
وی تصریح کرد: در سال آینده سه کارخانه کنسانتره دره آلو، دره‌زار و سرباره‌های حاصل از ذوب سرچشمه افتتاح می‌شوند و با افتتاح این سه کارخانه حداقل ۳۵۰ هزار تن کنسانتره جدید تولید می شود.
سعدمحمدی با اشاره به اینکه در چهار سال آینده گردش مالی مس از دو میلیارد کنونی به چهار و نیم میلیار دلار افزایش می یابد، ادامه داد: با توجه به این موضوع شرکت مس جزو ۱۰ شرکت برتر دنیا در حوزه مس خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران در دو سال اخیر جهش تولید خاصی داشته است، اما ادامه حیات با ساختار سنتی برایمان امکان پذیر نیست، بنابراین باید با افراد متخصص، با تجربه و متعهد ساختار جدیدی برای چهار سال آینده برنامه ریزی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در همه بخش ها به ویژه صنعت و معدن نیازمند پویایی هستیم و آموزش باید در دستور کار مداوم و مستمر قرار گیرد و همراه با رشد حرکت علم پیش برویم.
سعدمحمدی با بیان اینکه مرکز نوآوری خانه ای است که در آن تمام افرادی که از هوش، نبوغ و علم بالاتری برخوردار هستند و مورد حمایت  قرار می گیرند تا از ایده های آنها برای افزایش گسترش بخش صنعت و معدن و افزایش بهره وری استفاده کنیم، تصریح کرد: اشتغال نیاز امروز جامعه ما است و در این زمینه نیازمند سرمایه‌گذاری مناسب هستیم.
وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: اگر مس بتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و در اقتصاد کشور جایگاه خود را در تولید ناخالص ملی افزایش دهد، وظیفه خود در ارتباط با نظام و مردم انجام داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.