×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهل دوره مسابقات قرآن نشان می‌دهد ارتش از ابتدا قرآنی بوده است

به گزارش خبرنگار کیوسک خبر ، آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه و نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریمِ دانشجویان دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین در این مراسم ضمن تشکر از دست اندرکاران این رویداد قرآنی گفت: قطعا خداوند متعال تلاش همه فعالان قرآنی را با پاداشی درخور جبران خواهد کرد و هر کس در شأ ن خود پاسخ فعالیت‌های نورانی خود را خواهد گرفت.وی افزود: اینکه مسابقات قرآن کریم ارتش چهل دوره است که برگزار می‌شود، یعنی ارتش ما از دوران پیروزی انقلاب اسلامی، قرآنی بوده است. فرماندهان ارتش ما برای قرآن و عترت از جان و دل مایه می‌گذارند و این فعالیت‌ها لازم است، اما کافی نیست. وی گفت: تا زمانی که یک نفر هم در ارتش است که هنوز قرآنی نشده باشد، یعنی ما وظیفه خود را کامل انجام نداده ایم.نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به جریان‌های انحرافی دشمن برای تحریف قرآن کریم اشاره کرد و گفت: جریان فکری در اروپا و امریکا تحت عنوان استشراق به وجود آمده است. استشراق یعنی شرق شناسی، یعنی فرهنگ، ویژگی‌های و اخلاقیات ساکنان شرق کره زمین را شناسایی می‌کنند و ویژگی‌های مناطق مسلمان نشین با فرهنگ‌های مربوط به مسلمانان شرق نشین را بررسی می‌کنند که بتوانند ما را مدیریت کنند. آن‌ها می‌خواهند بر سرنوشت ما تاثیر بگذارند و برای ما تصمیم بگیرند.حجت الاسلام محمدحسنی در ادامه تصریح کرد: یکی از مسئولان سیاسی کشور افغانستان اخیرا جانش به لب رسیده بود و می‌گفت ماحاضریم با گلوله‌های طالبان کشته شویم، اما اختیار اجرایی کردن تصمیمات مهم کشور، دست خودمان باشد. امریکایی‌ها به ما می‌گویند حق شرکت در سرنوشت خودمان را نداریم.حجت الاسلام و المسلمین گفت: ما پیرو امام حسین (ع) هستیم و نمی‌توانیم زیر بار این حرف زور برویم. در اروپا و امریکا به دنبال تاثیر گذاری در سرنوشت ما هستند. تا ۱۵ سال پیش حدود ۱۴ هزار نفر از دانشجویان را جهت تحصیل در رشته استشراق بورسیه کردند و از آن‌ها حمایت کردند. علت انجام چنین کاری این است که به خوبی بتوانند مردم شرق را بشناسند و ببینند چگونه می‌توانند ملت‌های مسلمان را در بند بکشند.وی در ادامه اظهار کرد: دشمنان اسلام برای رسیدن به هدف خود سه کار خطرناک انجام دادند و مسیحی‌ها دو دایره المعارف قرآنی برای مسلمانان نوشتند، یعنی غیر مسلمان‌ها برای قرآن ما دایره المعارف نوشتند. هدفشان از این کار سکولاریسم کردن جامعه مسلمان و اسلامی شرق نشین بوده است. حجت الاسلام و المسلمین گفت: آخرین توطئه بسیار خطرناک دشمن نوشتن کتاب تفسیر هفت جلدی قرآن کریم با نام تفسیر معاصرانه است. جلد اول این تفسیر منتشر شده، با رویکرد غیر شیعی نوشته شده است. مسیحیت برای ما مسلمانان دایه مهربان‌تر از مادر شده است. این تفسیر زیر نظر ۴ مستشرق مسیحی که دو تن از آن‌ها به ظاهر مسلمان شده اند، نگارش شده است.حجت الاسلام محمدحسنی ادامه داد: این چهار نفر زیر نظر فردی به نام سید حسین نصر هستند، نصر رئیس دفتر سابق فرح دیبا به نگارش در امده است، حالا دیگر خودتان انتهای این ماجرا را بخوانید که هدفشان از این کار‌ها چیست. هدفشان این است که تفسیری از قرآن کریم را ارائه بدهند که اسمش تفسیر قرآن باشد، اما اهداف ضد قرآنی دارند.
حجت الاسلام و المسلمین افزود: اگر بخواهم نمونه بیاورم که چگونه اهداف غیر قرآنی را پی می‌گیرند باید ساعت‌ها درباره اش بحث کنم. بنابر این نباید فقط دلمان را به شنیدن صوت قرآن خوش کنیم، باید توطئه‌های دشمن را در این زمینه شناسایی کنیم. ضمن زیبا خواندن و درست خواندن قرآن باید فکری هم برای خنثی کردن جریان‌های ضد قرآنی دشمن داشته باشیم. جامعه قرآنی و اداره قرآن عترت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و ادارات هم باید نسبت به توطئه‌های قرآنی دشمن، فعالیت‌هایی را در دستور کار داشته باشد.رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان اضافه کرد: خوشبختانه مرکز تخصصی علوم قرآنی حوزه علمیه قم آن دو دایره المعارف را نقد کرد و از اثر انداخت، اما تفسیر هفت جلدی معاصرانه به دلیل اینکه جدید هستند، هنوز مقابله لازم نسبت به آن‌ها صورت نگرفته است. به تازگی مرکز تخصصی علوم قرآنی برای نقد این آثار ضد قرآنی نیز وارد عمل شده است.
حجت الاسلام و المسلمین اظهار داشت: جامعه ما باید با این جریان‌ها آشنایی کامل پیدا کند که بتواند موضع گیری درستی داشته باشد؛ برای مسیحی کردن جامعه ما این فعالیت‌ها انجام شده است؛ باید حواسمان را جمع کنیم. ممکن است فعالان قرآنی بگویند طبق آیات قرآن کریم، این کتاب آسمانی خد حافظ قران است. بله قرآن از نظر لفظی، از تحریف حفظ می‌شود، اما از نظر تحریف معنوی چنین تضمینی وجود ندارد. مسئولیت جلوگیری از تحریف معنوی قرآن بر عهده جامعه اسلامی و نخبگانی قرآنی است. البته حوزه‌های علمیه باید در این زمینه در خط مقدم باشند که خوشبختانه هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.