×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
پیشنهادهایی برای تامین اشتغال و مسکن ایثارگران

بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به اهمیت موضوع تأمین اشتغال و مسکن و موضوعات فرهنگی و اجتماعی ایثارگران، پیشنهادهایی را به هیات دولت ارائه کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای انجام وظایف و تحقق اهداف خود، با وجود مشکلات موجود در حوزه مسکن و اشتغال ایثارگران، همواره تلاش خود را به منظور حفظ جایگاه خود به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی به کار بسته است.

در همین راستا وجود قوانین حمایتی مؤثر در کشور، طراحی و اجرای برنامه های عملیاتی در جهت اجرای برنامه های ۳۴ گانه ابلاغی رئیس جمهور از سوی این بنیاد از جمله انجام تفاهم نامه با وزارت خانه ها و استانداری ها، استفاده از ظرفیت­ های بالقوه ای که در استان ها و شهرستان ها وجود دارد و تشکیل کارگروه های اشتغال، مسکن، درمان و …. کمک شایانی به رفع مشکلات جامعه ایثارگری نموده است.

ولی بررسی آیین نامه اجرایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان نشان می دهد به جایگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ها و همچنین وظایف مرتبط با امور ایثارگران توجهی نشده است.

از جمله اینکه با وجود تاکید مصوبه سال ۱۳۹۵ دولت درخصوص بند (ک) ماده (۹) آیین نامه فوق بر «برنامه ریزی و پیشنهاد برای تامین مسکن ایثارگری و در راستای تحقق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با هماهنگی و پیگیری بنیاد مذکور» به عنوان یکی از وظایف کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست، متأسفانه طی همین آیین نامه منسوخ شده است.

همچنین با توجه به صراحت های قانونی درخصوص به کارگیری ظرفیت ۲۵ درصد استخدام کشور و اولویت های قانونی ایثارگران در طرح های کارآفرینی و اشتغال زایی، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ها که تا قبل از این آیین نامه عضو اصلی بوده اند، حذف گردیده اند.

علاوه بر این، لحاظ نمودن بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان عضو متغیر درکارگروه مذکور باعث نادیده گرفتن جایگاه این بنیاد به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است.

بنابراین باتوجه به موارد فوق، بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به اهمیت موضوع تأمین اشتغال و مسکن و موضوعات فرهنگی و اجتماعی ایثارگران، سه پیشنهاد زیر را به هیات دولت ارائه نموده است:

الف- اضافه شدن بند (ک) مورد اشاره با مضمون «برنامه ریزی و پیشنهاد طرح ها برای تأمین مسکن ایثارگری و در راستای تحقق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و سایر قوانین با هماهنگی و پیگیری بنیاد شهید و امور ایثارگران» به ماده (۸) وظایف کارگروه زیر بنایی توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست به عنوان وظیفه اصلی.

ب- عضویت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ها درکارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان بعنوان عضو اصلی همانند سنوات گذشته.

ج- عضویت بنیاد شهید و امورایثارگران استان ها در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده به عنوان عضو اصلی. 

این پیشنهادها مراحل بررسی خود را در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت طی می کند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.