×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳

در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با رییس دانشگاه تبریز با ایجاد پردیس دانشگاه تبریز در منطقه آزاد ماکو موافقت شد.

کیوسک خبر ـ حسین گروسی در این دیدار ماکو را مستعد منطقه آزاد علمی و دانشگاهی شدن دانست و گفت: منطقه آزاد ماکو میتواند مرکز گردهمایی دانشجویان ایرانی و خارجی باشد.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد برای رقابت با دانشگاه های خارجی موقعیت خوبی دارند افزود: می توان با فراهم آوردن زمینه ایجاد بستر دانشگاهی معتبر و جذب دانشجویان خارجی با دانشگاه های کشورهای همجور رقابت کرد.

گروسی با بیان اینکه ارتباط اورگانیک بین دانشگاه و صنعت مغفول واقع شده است بین داشت: غیر از رشته های علوم پزشکی ارتباط دانشگاه در دیگر رشته ها با دانشگاه ها آنطور که باید ایجاد نشده و این درحالیست که نقش دانشگاه ها در کشورهای توسعه یافته و توسعه یافتگی آنان بسیار مهم است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو از ایجاد شهرک های هوشمند برمبنای اقتصاد دانش بنیان در این منطقه خبر داد و اذعان داشت: ماکو بهترین موقعیت برای پردیس دانشگاهی را داشته و می تواند به عنوان نقطه اتصال دانشجویان ایرانی و خارجی قلمداد شود.

رئیس دانشگاه تبریز نیز در این دیدار گفت: این دانشگاه بزرگترین و مهمترین دانشگاه شمالغرب کشور است

صفر نصراله زاده با اعلام اینکه این دانشگاه ۲۱۰۰ نفر دانشجوی خارجی دارد افزود: تحصیل در دانشگاه سراسری تبریز هم کم هزینه بوده و هم ارزش مدرک بالایی دارد و می تواند جایگزینی برای تحصیل در دانشگاه های کشورهای همسایه باشد.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان است اضافه کرد: پردیس دانشگاه تبریز در ماکو می تواند فرصت جدید تحصیل وآموزش عالی در منطقه آزاد ماکو را ایجاد نماید.

وی بیان داشت: می توان با ایجاد رشته های مشترک با دانشگاهی بین المللی منطقه و یا کشورهای دیگر در جذب دانشجو بیشتر از مناطق دیگر موفق شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.