×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، به نقل از اقتصاد آنلاین – صبا نوبری؛ فعالیت بانک‌ها و موسسات قرض‌الحسنه در سال‌های اخیر رونق بسیاری یافته است. در شرایطی که بانک‌‌ها تمایلی به تامین مالی خرد از خود نشان نمی‌دهند این بانک‌های قرض‌الحسنه هستند که با انجام این کار به بخش عمده‌ای از افرادی که برای حل مشکلات خود به مبالغ بسیار کمی نیاز دارند، کمک می‌کنند. اگر طی سال‌های گذشته در کشور ما توجه ویژه‌ای به سنت قرض‌الحسنه می‌شد ما می‌توانستیم این برند را در سطح جهانی به نام خودمان ثبت کنیم که در این زمینه کوتاهی‌هایی صورت گرفت ولی امروز بانک‌های قرض‌الحسنه نه تنها در داخل کشور به جایگاه مطلوبی رسیده‌اند بلکه در سطح جهانی هم عملکرد بسیار خوب خود را اثبات کرده‌اند.

بانک مهر ایران، یکی از بانک‌های قرض‌الحسنه کشور است که طی ۱۳سال فعالیت خود توانسته است جایگاه خود را در نظام بانکی ایران با عملکرد مثبت و همکاری گسترده‌ با موسسات و بنیادهای مختلف از جمله کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تثبیت کند و با تامین مالی خرد به افراد نقش مهمی در کمک به اقشار ضعیف جامعه ایفا کرده است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همچنین در سال گذشته با کسب عنوان برترین بانک اسلامی در جهان عملکرد خود را در رعایت اصول قرض‌الحسنه و برقراری عدالت و کاهش فقر ثابت کرده است.

بانک مهر ایران در سال ۹۸ رشد منابع ۷۴درصدی را تجربه کرده است و نسبت مطالبات به مصارف این بانک هم در سال گذشته ۰.۷درصد بوده که مانند همه سال‌های گذشته به یک درصد نرسیده است.

پرداخت ۲۰۸هزار فقره تسهیلات از ابتدای سال ۹۹

بانک مهر ایران از ابتدای سال ۹۹ یعنی طی دوماه گذشته حدود ۲۰۸هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۱۵هزار میلیارد پرداخت کرده است که برابر با تعداد تسهیلاتی است که بانک در کل سال ۹۱ پرداخت کرده است. پیش‌بینی می‌شود تعداد تسهیلات پرداختی بانک تا پایان سال به ۳میلیون فقره برسد.

سپرده‌های بانک ۹ میلیونی شد

تعداد کل سپرده‌های بانک مهرایران پس از ۱۲سال فعالیت در پایان سال ۹۸ به ۹میلیون فقره رسید که سهم سال۹۸ از این تعداد یک میلیون و ۱۶۴هزار فقره سپرده بوده است و شایان ذکر است که بانک مهر ایران فعالیت خود را در سال۸۶ تنها با حدود ۶۰۰مشتری آغاز کرد.

مبلغ تسهیلات پرداختی بانک دو برابر شد

بانک مهر ایران در سال ۹۸، ۲میلیون و ۳۱۷هزار فقره تسهیلات به ارزش ۲۲۵هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است. این بانک در سال۹۷ حدود یک میلیون و دویست هزار فقره تسهیلات پرداخت کرده بود.

حضور پررنگ در عرصه بانکداری الکترونیک

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال گذشته به دنبال تاکید ویژه‌ای که بر هوشمندسازی اقتصاد می‌شد و با توجه به اینکه بانکداری الکترونیک بخش عمده‌ای از این هوشمندسازی را شامل می‌شود با معرفی ابزارهای مختلف گام بلندی در الکترونیکی کردن فعالیت خود برداشت.

مهم‌ترین طرح بانک در این زمینه رونمایی از سامانه میعاد بود که از طریق آن استفاده از کاغذ به طور کامل از فرایندهای اجرایی بانک حذف شد.

افتتاح حساب آنلاین، درخواست تسهیلات آنلاین، محاسبه و دریافت اقساط هم از دیگر امکانات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در زمینه گسترش بانکداری الکترونیک است.

احیای قدرت خرید مشتریان با «کالا کارت»

به دنبال شیوع ویروس کرونا قدرت خرید بسیاری از مردم کاهش یافت و با مشکل مواجه شد. بسیاری از کارشناسان توزیع کارت‌های اعتباری را در این شرایط پیشنهاد می‌کردند. در همین زمان بانک مهر ایران با رونمایی از طرح کالا کارت خود قدرت خرید تضعیف شده مشتریان خود را احیا کرد. کالا کارت مهر ایران که یکی از مهم‌ترین طرح‌های اعتباری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال۹۸ بود یک طرح خرید اعتباری و اقساطی کالا است که در راستای حمایت از رونق تولید و اشتغال زایی و همچنین افزایش قدرت خرید مردم کشورمان طراحی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.