×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست “تعاون و حکمرانی مردم در مدار قانون” گفت: تا پایان سال قبل، صندوق تأمین‌اجتماعی تقریباً ماهانه ۵ تا ۶ همت برای پرداخت مستمری‌ها کسری منابع داشت اما با تدابیر ویژه‌ای که صورت گرفته است اکنون که پنجمین ماه سال ۱۴۰۲ را پشت سر گذاشته‌ایم، بحمدالله بدون یک ریال استقراض و مازاد برداشت، این سازمان از مشکلات موجود عبور کرده و امیدواریم با سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مدبرانه‌ای که صورت گرفته است بتوانیم ضریب پایداری صندوق‌های تأمین‌اجتماعی را افزایش دهیم.

به‌گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست “تعاون و حکمرانی مردم در مدار قانون” که عصر چهارشنبه اول شهریورماه و در آستانه هفته تعاون با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در قوه مقننه برگزار شد، ضمن تبریک این هفته گفت: در دو سالی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، اقدامات برجسته‌ای در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است.

مرتضوی با اشاره به دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم افزود: همیشه یکی از مهم‌ترین مشکلات این وزارتخانه عدم تکاپوی منابع به مصارف در حوزه صندوق‌های تأمین‌اجتماعی و بازنشستگی کشوری بوده است که با اهتمام دولت و کمک مجلس شورای اسلامی، ظرف این دو سال بالغ بر ۲۱۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات معوق صندوق‌ها با تصویب مجلس شورای اسلامی از سوی دولت کریمه و با مساعدت سران قوا کارسازی شد.
وی افزود: تا پایان سال قبل، صندوق تأمین‌اجتماعی تقریباً ماهانه ۵ تا ۶ همت برای پرداخت مستمری‌ها کسری منابع داشت اما با تدابیر ویژه‌ای که صورت گرفته است اکنون که پنجمین ماه سال ۱۴۰۲ را پشت سر گذاشته‌ایم، بحمدالله بدون یک ریال استقراض و مازاد برداشت، این سازمان از مشکلات موجود عبور کرده ‌است و امیدواریم با سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مدبرانه‌ای که صورت گرفته است بتوانیم ضریب پایداری صندوق‌های تأمین‌اجتماعی را افزایش دهیم.
وی همچنین با اشاره به تدابیر صورت‌گرفته برای استفاده مناسب از ظرفیت هولدینگ‌های اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی، گفت: طبق آمار بخش زیادی از این هولدینگ ها توانسته‌اند به سوددهی قابل توجهی برسند. از سوی دیگر یکی از معضلات سال گذشته مربوط به حوزه تأمین دارو بود که امروز مشکل تأمین سرم و آنتی‌بیوتیک برطرف شده است.
مرتضوی همچنین صندوق‌های بازنشستگی را شکلی از اقتصاد تعاونی توصیف کرد و گفت: یکی از شبکه‌های بسیار موسع تعاونی در کشور همین صندوق‌های بازنشستگی هستند. در صندوق تأمین‌اجتماعی به‌صورت بالقوه و مستقیم حدود ۱۴ میلیون نفر به‌عنوان بیمه‌پرداز این صندوق و با این نگاه که این صندوق‌ها در عداد صندوق‌های بین‌النسلی هستند، به‌صورت بالقوه حدود ۵۲ درصد جمعیت کشور سهامدار این صندوق هستند.
وی افزود: شرکت‌ها و موسسات اقصادی سازمان تأمین‌اجتماعی در واقع متعلق به آحاد سهامداران این سازمان هستند و اقتصاد این سازمان که یک نهاد عمومی غیردولتی است نوعی از اقتصاد تعاونی است. اگر بانک رفاه کارگران را هم که متعلق به همین مجموعه و همین سهامداران است اضافه کنیم، به‌زعم ما بخش عمده اقتصاد ما اقتصاد تعاونی است که البته نیاز به اصلاح نظام حکمرانی دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.