×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

فاضلیان عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری با بیان اینکه رقم کل تسهیلات اعطایی بانک مسکن از مبلغ ۸۵ هزار میلیارد تومان در ۸ ماهه سپری شده سال جاری گذشت، گفت: بانک مسکن نسبت به مقطع مشابه سال گذشته ۱۵۱ درصد بیشتر تسهیلات اعطا کرده است.
به گزارش کیوسک خبر، سید محسن فاضلیان عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری بانک در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، با اشاره به رکورد تاریخی این بانک در اعطای تسهیلات در سال جاری گفت: کل تسهیلات اعطایی در سال جاری تا پایان آبان ماه نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۵۱ درصدی همراه بوده است و تا تاریخ مذکور کل تسهیلات بانک مسکن مبلغ ۸۵ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین سهم تسهیلات اعطایی تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۱ مربوط به بخش مشارکت مدنی است، اظهار کرد: بخش مشارکت مدنی ۶۱ درصد از کل تسهیلات را به خود اختصاص داده است؛ درحالی که سهم تسهیلات این بخش در مقطع مشابه سال گذشته ۴۰ درصد بوده است.

فاضلیان افزود: با عنایت به سیاست توسعه‌ای بانک مسکن در بخش مسکن و ساختمان در سال جاری مبلغ ۷۶ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان یعنی معادل ۹۰ درصد از کل تسهیلات اعطایی بانک در بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است. تسهیلات اعطایی در بخش مسکن به کل تسهیلات در همین مقطع در سال گذشته ۸۵ درصد بوده که نشان دهنده افزایش تمرکز پرداخت تسهیلات در بخش مسکن در سال جاری است.

عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری بانک مسکن اضافه کرد: تعداد واحدهای تامین مالی شده در سال ۱۴۰۱ در قالب ساخت مسکن، ۱۵۸ هزار و ۳۱۱ واحد و در قالب خرید مسکن ۱۱۶ هزار و ۳۴۲ واحد بوده است. قراردادهای منعقده جهت ساخت مسکن در سال جاری بیش از ۵۲ هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل معادل ۲۸۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد؛ همچنین تسهیلات اعطایی جهت خرید مسکن در سال جاری بیش از ۹۹ هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل معادل ۷۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: تعداد واحدهای ایجاد شده ناشی از مشارکت مدنی طی سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۹ هزار و ۲۰۱ واحد مسکونی بوده که در سال جاری با رشد ۱۶۷ درصدی به تعداد ۱۵۸ هزار و ۳۱۱ واحد افزایش یافته است.

اعطای ۵۸ درصد تسهیلات ساخت مسکن به انبوه‌سازانی که از فناوری‌های نوین بهره می‌برند

فاضلیان به سیاست بانک مسکن در راستای حمایت از انبوه‌سازان حرفه‌ای که از فناوری‌های نوین در ساخت واحدهای مسکونی بهره می‌برند اشاره و اظهار کرد: نظر به سیاست‌های حمایت از تامین مالی پروژه‌های ساختمانی که توسط انبوه‌سازان دارای صلاحیت حرفه‌ای احداث می‌شود و از فناوری‌های نوین و مصادیق کاهش مصرف انرژی بهره می‌گیرند، معادل ۵۸ درصد از کل تسهیلات ساخت پرداخت شده به پروژه‌های دارای فناوری‌های نوین در بخش مسکن و ساختمان اختصاص یافته است.

عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری بانک مسکن افزود: در راستای سیاست‌های دولت محترم و وزارت راه و شهرسازی با رویکرد رونق بخشی به حوزه مسکن از طریق افزایش تولید مسکن در کشور برای اقشار هدف، «قانون جهش تولید مسکن» توسط نهادهای مورد تایید وزارت راه و شهرسازی در دست اقدام بوده و با توجه به ظرفیت بالقوه بانک مسکن، ۲۰۰ هزار و ۳۳۲ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۶۷ هزار میلیارد تومان انعقاد قرارداد و یا در مرحله انعقاد قرارداد است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر علاوه بر موارد مذکور این بانک به عنوان بازوی اجرایی دولت محترم در پیاده‌سازی طرح‌های حمایتی بر اساس تکالیف قانونی بودجه نسبت به پرداخت تسهیلات تکلیفی به حادثه‌دیدگان حوادث غیرمترقبه، بازسازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، تسهیلات ساخت و خرید مسکن ایثارگران و … مکلف شده و تاکنون عملکرد قابل توجهی را در این حوزه داشته است.

فاضلیان درباره افزایش میزان تسهیلات اعطایی در بخش‌های مختلف گفت: تا پایان آبان ماه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه توسط بانک مسکن پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در اولویت بانک مسکن است

عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری بانک مسکن حمایت از طرح جوانی جمعیت و همچنین ازدواج جوانان را از جمله اولویت‌های این بانک معرفی کرد و این حوزه را جزو مباحث دو وجهی حمایتی تسهیلاتی و همچنین مسئولیت اجتماعی بانک خواند و گفت: بانک مسکن در سال جاری به منظور حمایت از ازدواج جوانان نسبت به پرداخت مستمر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری اقدام کرده که بر اساس آن تا پایان آبان ماه بیش از تعداد ۱۷ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بانک مسکن عملکرد مطلوبی در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج داشته است، اظهار کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سهمیه بانک مسکن را در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال ۱۴۰۱ را مبلغ ۳ هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان تعیین کرده است و میزان تسهیلات اعطایی بانک تا پایان آبان ماه نیز بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

فاضلیان افزود: با توجه به تاکیدهای صورت گرفته، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به عنوان اولویت اول بانک در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.