×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ولز؛ بازگشت اژدها

به گزارش کیوسک خبر، راگبی ورزش اول کشور ولز است و از محبوبیت و جایگاه بالایی در این کشور برخوردار است ولی چند سال است که این کشور کوچک بریتانیایی توانسته در فوتبال نیز خودی نشان دهد. این تیم با هدایت جیمی مورفی و با حضور ستارگانی مانند ایوور الچرچ و جان چارلز برای اولین بار در جام جهانی ۱۹۵۸ سوئد بازی کرد و نتایج خوبی نیز به دست آورد و به یک چهارم نهایی رسید. با این حال این تیم سال‌ها از رسیدن به جام جهانی بازماند تا اینکه در سال ۲۰۲۲ با برتری برابر اوکراین توانست برای دومین بار طعم صعود به جام جهانی را بچشد.
خیلی ها فوتبال ولز را با رایان گیگز می شناسند. گیگز در بیش از دو دهه بازی برای منچستریونایتد به افتخارات بسیار زیادی دست یافت که بعید است به این زودی‌ها شکسته شود. او که تمام دوران فوتبالش را در منچستریونایتد سپری کرده است موفق به ۱۳ قهرمانی با این تیم شده است. گیگز توانسته سه قهرمانی در جام‌های اروپایی را به همراه منچستریونایتد کسب کند. او دو بار در لیگ قهرمانان اروپا جام را بالای سر برده است.
تیم پرستاره ولز متشکل از گرت بیل، آرون رمزی، کانر رابرتس، وین هنسی و دیگر بازیکنان شاغل در لیگ برتر انگلیس امیدوار است که برای دومین بار به دور حذفی جام جهانی راه یابد. 
 تیم ملی ولز در یورو ۲۰۱۶ عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست شگفتی‌ساز رقابت‌ها شود و تا نیمه نهایی صعود کند ولی شکست برابر پرتغال مانع رسیدن آنها به دیدار نهایی شد. با این حال تیم کریس کولمن در انتخابی جام جهانی در رقابت با تیم ملی بلژیک ناکام بود و نتوانست به جام جهانی راه یابد تا کولمن از هدایت ولز کناره گیری کند.
در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ هم ولز نمایش خوبی داشت و حتی در برابر بلژیک به تساوی یک بر یک دست یافت. البته آن‌ها پیش از مسابقات جام ملت‌ها با نتیجه ۳ بر یک در بازی رفت مقابل بلژیک شکست خورده بودند تا در نهایت به عنوان تیم دوم راهی پلی‌آف شوند.
ستاره 
گرت بیل

بهترین گلزن تاریخ فوتبال ولز که روی گل این تیم به اوکراین تاثیر زیادی داشت، حالا بزرگترین افتخار تاریخ کشورش در چند دهه قبل را رقم زده است. همه نگاه ها در تیم ملی ولز به گرت بیل است حتی اگر این بازیکن صلابت قبل را نداشته باشد. این جام می تواند اولین و آخرین جام جهانی دوران فوتبال گرت بیل باشد و او و تمام هم تیمی‌هایش قدر این فرصت را خواهند دانست. 
سرمربی
راب پیج

 رایان گیگز اسطوره سابق منچستریونایتد به عنوان سرمربی ولز انتخاب شد ولی حضور او روی نیمکت این تیم خیلی طول نکشید. گیگز به دلیل اتهام آزار جنسی نسبت به نامزد سابقش از سمتش برکنار شد و راب پیج به عنوان جانشین او روی نیمکت این تیم بنشیند. راب پیج مدافع سابق تیم ملی ولز است که حالا به عنوان سرمربی این تیم فعالیت دارد و مشخص نیست این مربی در جام جهانی روی نیمکت ولز خواهد بود یا سران ولز تصمیم دیگری خواهند گرفت.
* تیم ملی ولز در یک نگاه
افتخارات: –
بهترین گلزن: گرت بیل (۳۸ گل)
بیشترین بازی: کریس گانتر  (۱۰۸)
عملکرد دوره قبل: حضور نداشت
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.