×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو، معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صمت، امام جمعه و نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل فولاد مبارکه، رئیس سازمان صمت اصفهان، معاون استاندار مادر شهید حاج حسین خرازی و جمعی از مسئولین نظامی و انتظامی استان و شهرستان مبارکه، ضمن افتتاح چند پروژه بزرگ ملی در فولاد مبارکه کلنگ عملیات تکمیل طرح شهید خرازی، ابَر پروژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی(نورد گرم شماره ۲) با شعار پویش ملی#تولید–تداوم و امید در این شرکت به زمین زده شد.

حسین مدرس خیابانی پس از افتتاح پروژه های بازیافت حرارت نیروگاه گازی(HRSG )؛ شبکه فشار قوی و فشار متوسط شماره ۲ شهید خرازی و سوئیچگیری های۴۰۰و ۶۳ کیلو ولت شماره ۲ و گلنک زنی ابر پروژه تکمیل طرح شهید خرازی(نورد گرم شماره ۲) از شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین مجتمع صنعتی کشور که نماد کار و تلاش، تولید و توسعه کشور است نام برد.
وی تصریح کرد: امروز در فولاد مبارکه ایستگاه دوم پویش تولید-تداوم و امید است و هفته اول این پویش را هفته گذشته با افتتاح پروژه کنسانتره سنگان به دست رئیس جمهور محترم و به همت فولاد مبارکه شاهد بودیم.
مدرس خیابانی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر در حوزه تولید ورق های مورد نیاز صنایع خودروسازی، صنایع نفت و گاز و لوله سازی و لوازم خانگی واردکننده هستیم که با به بهره برداری رسیدن نورد گرم شماره دو فولاد مبارکه اصفهان که ظرفیت ان ۴٫۲ میلیون تن است در تمامی این حوزه ها نه تنها از واردات بی نیاز خواهیم شد، بلکه می توانیم سالانه از محل صادرات مازاد مصرف و نیاز داخل مقادیر قابل توجهی نیز برای کشور ارز آوری داشته باشیم.
سرپرست وزارت صمت از تحول عظیم در حوزه قطع وابستگی به واردات به عنوان اولین دستاورد پروژه نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه نام برد و خاطرنشان کرد: این همان خواسته مقام معظم رهبری است که از سال ها قبل تاکید داشته اند از اقتصاد متکی به نفت رهایی یابیم.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت استفاده از توان ساخت داخل در اجرای این پروژه عظیم گفت: به یقین اگر ۶۰ درصد این پروژه به دست توانمند جوانان کشور انجام شود، حجم بالایی از فرصت شغلی با اجرای این پروژه ایجاد خواهد شد و انشاء الله تاثیر جهش تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری است بر سر صفره مردم خواهد نشست.
مدرس خیابانی ضمن عرض خداقوت به همه مدیران و کارکنان فولاد مبارکه گفت: در چنین شرایط اقتصادی و فشار تحریم ها وارد شدن به کار تولید و توسعه کار هر کسی نیست اما این که شرکت هایی مانند فولاد مبارکه با اتکا به منابع داخلی خود وارد این عرصه می شوند و قطار توسعه کشور را به سمت جلو هدایت می کنند، شایستۀ قدردانی است.
سرپرست وزارت صمت در بخش پایانی سخنان خود از حمایت حداکثری وزارت صمت و سایر مسئولین مربوطه برای احداث و به بهره برداری رساندن هرچه سریعتر پروژه نوردگرم شماره ۲ فولاد مبارکه خبر داد و گفت: به مردم شریف ایران این قول را می دهیم که انشاء الله با همت عزیزان فولاد مبارکه و حمایت‌های لازم این پروژه در وقت مقرر در مدار تولید قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.