×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، دکتر حسین مهری مدیرعامل این بانک در این جلسه هم اندیشی به بیان مهمترین سیاستها و برنامه های این سازمان پرداخت و اظهار داشت: سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال “جهش تولید “نامگذاری شده است را در حالی آغاز می کنیم که اقتصاد کشور به دلیل مسایل و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا با محدودیت در مباحث اشتغال نیروی کار و مراودات بین المللی مواجه بوده و افزون بر آن کاهش قیمت نفت و تحریم های ظالمانه نیز نظام اقتصادی و بانکی را بیش از پیش در تنگنا قرار داده است؛ در این وضعیت جهش تولید زمانی محقق می گردد که در تفکر و عملکرد خود جهشی مثبت ایجاد نماییم.
مدیرعامل این بانک تصریح کرد: در سال گذشته اختیارات شعب به میزان ۳ برابر افزایش یافت که نتایج قابل قبولی در بهبود عملکرد شعب داشته و در سال جاری نیز در موارد مقتضی این تفویض اختیارات و افزایش میزان اختیارات شعب ادامه خواهد یافت.
وی بیان داشت: بانک صنعت و معدن در سال گذشته در ایجاد زیرساختها و اجرای بانکداری شرکتی و دیجیتال عملکرد مطلوبی داشته و به رتبه دوم در بین بانک های کشور دست پیدا کرد و تحقق کامل این پروژه ها را در دستور کار دارد.
دکتر مهری افزود: در واگذاری سهام شرکت ها و اموال مازاد این بانک عملکرد قابل قبولی در سال گذشته داشتیم و این مهم در سال جدید با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.
مدیرعامل ادامه داد: برای استفاده از توان دانشگاهها در سال گذشته تفاهم نامه هایی را با دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف و جهاد دانشگاهی تبادل کردیم و امیدواریم برای اجرایی کردن مفاد این تفاهم نامه ها در سال جاری گام های عملی برداریم.
وی خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار بانک بر اساس سیاست های بانکداری شرکتی در تمامی سطوح بانک صورت پذیرفت تا با ایجاد یک ساختار یکپارچه و کارا امکان انجام فرآیندها مطابق با اهداف کلی و برنامه های کلان بانک در کمترین زمان امکانپذیر شود.
دکتر مهری ضمن اشاره به مسؤلیت اجتماعی بانک در دوران مبارزه با ویروس کرونا از اعطای تسهیلات به شرکتهای فعال در زمینه تولید مواد ضد عفونی کننده و تجهیزات بهداشتی و پزشکی خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون مبلغ ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به ۱۹ شرکت یاد شده پرداخت شده است.
مدیرعامل تأکید کرد: لازم است، همکاران توجه به اصول حرفه ای و رعایت قوانین و مقررات در همه بخش های سازمان را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند و همواره انضباط مالی و اداری را مد نظر قرار دهند.
وی بر لزوم سرعت بخشیدن به تحقق اهداف بانک تأکید کرده و افزود: یکی از مهمترین اهداف بانک در سال پیش رو افزایش جذب منابع ارزان قیمت است که با تکیه بر اصول بانکداری شرکتی و با تمرکز شعب بر افزایش سپرده های چهارگانه می تواند عملی گردد.
دکتر مهری خواستار تعیین تکلیف طرح های مشارکت مدنی که مدت زمان زیادی مسکوت مانده اند، شد و عنوان داشت: سیاست این بانک بر به بهره برداری رساندن طرح های پذیرش شده در بانک است اما ضرورت دارد اگر به هر دلیلی این طرح ها به بن بست رسیده اند و امکان به بهره برداری رساندن آن ممکن نیست، اقدامات حقوقی و اجرایی دنبال گردد.
مدیرعامل با اشاره به اهمیت وصول مطالبات و شفافیت در حوزه ارزی گفت: شرایط برای مشتریان بزرگ و خوش حساب به صورت موردی و با در نظر گرفتن وضعیت مشتریان بررسی می شود و رویکرد مشارکتی بین بخش های مختلف بانک، مشتریان و کارکنان بانک برقرار شده و در ارائه سبد خدمات بانک منافع سازمان و مشتری به صورت مشترک مورد توجه خواهد بود.
وی همچنین در خصوص نوآوری در مدل کسب و کار بانک توضیحاتی ارائه داد.
اصغر پاک طینت رییس هیأت مدیره این بانک نیز به تشریح عملکرد بانک در سال ۹۹ پرداخت و افزود: عملکرد بانک در اکثر شاخص ها قابل قبول بوده که جا دارد از زحمات همکاران و مدیران تشکر شود.
وی ادامه داد: شفافیت و گردش صحیح اطلاعات و مسؤلیت پذیری سه اصل مهم در حاکمیت شرکتی است که مهمترین سیاست بانک در سال جاری می باشد.
پاک طینت سپس به تبیین اهداف تعیین شده و انتظارات هیأت مدیره از بخش های مختلف بانک برای منابع و مصارف و وصول مطالبات پرداخت و گفت: بسته سیاستی سال ۹۹ در ۴ محور تجهیز منابع، تخصیص، نظارت و وصول مطالبات به شعب ابلاغ شده است.
رییس هیأت مدیره بانک بیان داشت: اولویت بانک برای پرداخت ها نخست سرمایه در گردش واحدهای ایجادی بانک است؛ دومین اولویت تسهیلات ثابت تکمیلی به طرح های در حال اجرا و سومین اولویت نیز در خصوص واحدهای تولیدی ممتاز استانی است.
علی موحدنژاد عضو دیگر هیأت مدیره این بانک نیز با تأکید بر اهمیت تجهیز منابع اظهار داشت: در شرایط کنونی نمی توان با تکیه برماهیت توسعه ای این بانک تنها به دنبال منابع تخصیصی دولتی بود و لازم است با تکیه بر روش های نوین جذب منابع و با توجه به آستانه تحمل ریسک به منابع داخلی متکی باشیم.
وی تأکید کرد: افزایش سهم درآمدهای کارمزدی، کاهش NPL و مطالبات غیر جاری موضوعات دیگری است که برای افزایش قدرت وام دهی و کاهش ریسک و زیان بانک باید دنبال شود.
دکتر علی خورسندیان عضو هیأت مدیره نیز از نقش محوری بانک صنعت و معدن سخن گفت و اظهار داشت: سهم بانک صنعت و معدن در اعطای تسهیلات در بین دیگر بانک ها سهم مناسبی است که این مهم با همکاری تمامی نیروهای صف و ستاد این بانک میسر شده است.
حسین عسکری دیگر عضو هیأت مدیره این بانک نیز بیان داشت: بهبود نوآوری در راستای بانکداری شرکتی و دیجیتال، بهبود مشارکت کارکنان و جانشین پروری، کاهش تمرکز در ساختار سازمانی و چابک سازی سازمان، کاهش زمان اجرای فرآیندها، توسعه مهارتها و اثربخشی آموزش ها شاخص های پویایی است که در تمامی برنامه ها در سطوح مختلف بانک برای سال جدید مد نظر قرار دارد.
قائم مقام مدیرعامل ضمن اشاره به سه مؤلفه اصلی در تدوین استراتژی کسب و کار شرکت ها را انسان، زمین و سود یرشمرد و تأکید کرد: سازمانهایی موفق خواهند بود که ارزش های خود را هم راستا با ارزش های مشتریان داخلی و خارجی خود طراحی نمایند.
در این جلسه همچنین هر یک از رؤسای شعب که از طریق ارتباط برخط با دیگر اعضا در ارتباط بودند به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات و چالش های خود پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.