×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان مجموع هزینه‌های بیمه سلامت در کرونا

به گزارش کیوسک خبر، «مهدی رضایی» معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت بیمه‌ افراد مبتلا به کرونا، بیان کرد: کلیه خدمات بسته‌ی بیمه پایه که به بیمه شدگان سازمان قابل ارائه است، از قبیل خدمات سرپایی و بستری به بیماران کرونا ارائه شده است، علاوه بر این تعداد، ۵ هزار و ۳۰۶ تخت ویژه مازاد بر ظرفیت بیمارستان‌ها، تعداد ۹ قلم دُز دارو از قبیل رمدیسیور، فاویپیراویر به صورت مستقیم در درمان بیماری کرونا و همچنین آزمایش تشخیصی PCR و سی تی اسکن ریه برای بیماران کرونا تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در دوران کرونا بخصوص در پیک‌های آن اکثر عمل‌های الکتیو لغو شد، افزود: این بیماری در بخش بستری حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است و هزینه‌های سال ۹۹ سازمان، معادل هزینه‌های سال ۹۸ است و چون مشمول حوادث کار نمی‌باشد، پس هزینه‌های مربوطه قابل پرداخت است.

رضایی افزود: کل هزینه‌های انجام شده کرونا هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان بوده است و میزان هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان هزینه‌ی بستری و ۴۹ میلیارد تومان هزینه بیماران سرپایی است که در مجموع هزینه‌های آزمایش‌ها و سی تی اسکن و داروی اختصاصی کرونا بوده است.

وی گفت: همچنین هزینه داروهای کرونا که برای بیماران بستری استفاده شده، ۴۲۵ میلیارد تومان است، ضمن اینکه میانگین هزینه هر پرونده کرونا که توسط دانشگاه‌ها هزینه شده مبلغ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هزینه هر پرونده غیر دانشگاهی حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

رضایی ادامه داد: همچنین میانگین هزینه بستری کل پرونده‌های سازمان با احتساب پرونده‌های کرونا هر کدام حدود ۳ میلیون تومان است، البته برای بستری تاکنون تعداد ۳۲۵ هزار و ۳۰۵ پرونده بیمه شدگان دچار بیماری کرونا به سازمان ارسال شده است و برای این بیماران حدود ۲۱۹۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۷۳ درصد آن به مبلغ هزار و ۶۰۴ میلیارد از سازمان درخواست شده که مبلغ رسیدگی شده به میزان هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان است.

وی گفت: میانگین روزهای بستری هر بیمار ۷ روز است و از تعداد ۴۴ هزار و ۶۷۵ نفر از بیماران که بیش از ۱۴ درصد آنها می‌شود فوت شدند، همچنین میانگین سنی بیماران ۵۹ سال است که برخی از آنها شامل ۷ درصد بیمه شده‌ی صندوق روستایی، ۲۵ درصد صندوق کارکنان دولت، ۱۷ درصد صندوق سلامت همگانی، ۸ درصد سایر اقشار را شامل می‌شوند.

رضایی افزود: تعداد ۵۳ هزار و ۶ تخت ویژه مازاد بر ظرفیت بیمارستان‌ها تحت پوشش قرار گرفت، درحوزه‌ی دارو تعداد ۹ قلم دُز دارو به صورت مستقیم در درمان بیماری کرونا پوشش بیمه‌ای دارد.

وی گفت: همچنین دربحث آزمایشگاه تاکنون تعداد ۱۴۲ هزار و ۳۸۴ تست PCR به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به صورت سرپایی برای بیماران کرونا پذیرش و ثبت شده است؛ از سوی دیگر تا کنون تعداد ۳۵۹ هزار و ۹۳۱ سی تی اسکن ریه به مبلغ ۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت سرپایی برای بیماران کرونا پذیرش و ثبت شده است.