×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، حجت اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه میان این بانک، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت ایران‌خودرو دیزل اظهار داشت: بخش حمل‌ونقل اعم از درون‌شهری و جاده‌ای ازجمله بخش‌های اقتصادی است که تعاون به‌خوبی در آن متبلور گردیده است.

وی افزود: در فعالیت اقتصادی حمل‌ونقل، نقش‌های متعدد، منافع و نیازهای مشترک وجود دارد که با مکانیزم‌های موجود در تعاون، این بخش اقتصادی امکان تداوم و پیشرفت پیدا نموده است.

مهدیان با اشاره به همکاری چندین ساله بانک توسعه تعاون و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تسهیلات بانک توسعه تعاون در راستای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، مصداق حمایت از تولید داخلی و همچنین حفظ و ایجاد اشتغال بوده است و نوسازی ناوگان کارکردهایی از قبیل افزایش بهره‌وری، کاهش مخاطرات جاده‌ای و کاهش آلودگی هوا را نیز در پی دارد.

وی با اشاره به دور جدید همکاری میان بانک توسعه تعاون و بخش حمل‌ونقل گفت: در طی مدت تفاهم‌نامه و مطابق برنامه به واجدین شرایط و معرفی‌شدگان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، تسهیلات بانکی تهیه کامیون تولیدی شرکت ایران‌خودرو دیزل، با بازپرداخت حداکثر پنج‌ساله و با نرخ سود مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار تأمین مالی تعلق می‌گیرد و مجموعاً هزار فعال حوزه حمل‌ونقل از این تسهیلات منتفع می‌گردند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: با تعامل دوجانبه و سازماندهی مناسب میان این سه نهاد، تلاش می‌شود تفاهم‌نامه با بهترین اثربخشی و کارآمدی به اجرا درآمده و بخش حمل‌ونقل از مزایای این همکاری منتفع گردد.

مهدیان همچنین بیان داشت: تکمیل زیرساخت‌های اقتصادی از مهم‌ترین ابعاد توسعه متوازن و همه‌جانبه در سراسر کشور است و توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای شرایط مناسبی را برای رونق فعالیت‌های تولیدی، تأمین مواد اولیه، کمک به توسعه بازار، شکل‌گیری بهتر مناسبات اقتصادی و ایجاد ارزش‌افزوده مناسب در مناطق مختلف کشور و تأمین مایحتاج عموم مردم فراهم می‌کند و ازاین‌رو، همکاری با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای حرکت در راستای تحقق اهداف اجتماعی دولت و اجرای صحیح راهبرهای اقتصادی کشور می‌باشد.

شایان‌ذکر است این تفاهم‌نامه سه‌جانبه در حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، جعفر سرقینی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، عزت اله اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و فرشاد مقیمی مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو به امضای حجت اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و محمد زالی مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت ایران‌خودرو دیزل رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.