×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان بوشهر گفت: از مهم‌ترین اهداف و دلایل راه‌اندازی بانک‌های قرض‌الحسنه؛ حذف رقابت‌های ناسالم، کاهش هزینه‌های بانکی و کمک به پیشرفت اقتصاد کشور بود.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «رضا صابری» مدیر شعب بانک در استان بوشهر در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو بر اهمیت ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و تأثیر آن بر رونق تولید، اشتغال‌زایی و کاهش تورم تأکید کرد.
صابری گفت: از گذشته تا کنون صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیاری در ایران وجود داشته و دارد که پیش از این قانونی و نظام‌مند نبودند. بنا بر تشخیص و سیاست‌های حاکمیت، در سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۹۱ دو بانک قرض‌الحسنه با قوانین خاص زیر نظر بانک مرکزی تأسیس و راه‌اندازی شدند تا در چارچوبی تعیین شده، اهدافی مشخص را دنبال کنند.
وی در ادامه اظهار داشت: هدف اصلی از تأسیس بانک‌های قرض‌الحسنه، رفع دغدغه‌های شرعی بود تا منابع دقیقاً در مسیر حسنه و امور خیر استفاده شود. هدف بعدی رفع بی‌اعتمادی به شبکه بانکی کشور بود که با این روش، سدی در برابر ناترازی‌های برخی بانک‌ها ایجاد شود. یکی دیگر از مهم‌ترین اهداف و دلایل راه‌اندازی بانک‌های قرض‌الحسنه؛ حذف رقابت‌های ناسالم، کاهش هزینه‌های بانکی و کمک به پیشرفت اقتصاد کشور بود.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان بوشهر خاطرنشان ساخت: متأسفانه در سال‌های گذشته شاهد تبلیغات و برگزاری قرعه‌کشی‌های بسیاری از سوی بانک‌ها به بهانه اعطای وام‌های قرض‌الحسنه بودیم که همین روند، اصل و اساس قرض‌الحسنه را زیر سؤال می‌برد؛ چرا که افراد نه با هدف خیرخواهانه، بلکه به نیت برنده شدن و کسب جوایز اقدام به سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه در بانک‌ها می‌کردند.
صابری ضمن تأکید بر ضرورت فعالیت بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که با تأسیس بانک‌های قرض‌الحسنه، اقبال عمومی به حساب‌ها و سپرده‌گذاری‌های قرض‌الحسنه در کشور با افزایش چشمگیری همراه شد تا جایی که طی سال‌های اخیر منابع این بانک‌ها با رشد ۷۰ درصدی مواجه شده است.
وی افزود: این فعالیت‌ها رضایتمندی خاصی در میان آحاد مردم ایجاد کرده و همین رضایتمندی باعث می‌شود افرادی که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، به موقع اقساط خود را پرداخت کرده و با خوش‌حسابی و تعهد، در لیست دریافت مجدد وام قرار گیرند.
صابری اظهار داشت: باید توجه داشت که دست‌اندرکاران بانک‌های قرض‌الحسنه تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته‌اند تا تسهیلات با سهولتی فزاینده به دست درخواست‌کنندگان برسد و در این راستا رتبه اعتباری مشتریان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان بوشهر در همین رابطه گفت: اگر رتبه اعتباری فردی بالا باشد می‌تواند به صورت آنی و تا سقف ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن، وام دریافت کند و ما امیدواریم به همت مردم و حمایت مسئولان این روند استمرار پیدا کرده و شاهد آثار گسترده آن بر اقتصاد کشور باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.