×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی اداره‌ی کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران؛ عباس ارشدی ضمن اعلام آغاز خرید تضمینی گندم از نیمه ی دوم خرداد ماه سالجاری، تعداد مراکز پیش بینی شده را برای انجام این عملیات ۱۱ مرکز اعلام کرد .

 ارشدی اظهارکرد:تعداد۱۱ مرکز خرید تضمینی گندم با توجه به سطح زیرکشت گندم درسطح استان و به منظور راحتی کشاورزان برای تحویل محصول خود پیش بینی و تجهیز شده است.

وی افزود: طبق سنوات گذشته و شرایط آب و هوایی خرید  تضمینی گندم در استان تهران تا پایان مهر ماه در بخش شمالی استان ، دماوند و فیروزکوه ادامه دارد.

ارشدی با اعلام اینکه تنها محصول ازکشاورزانی که مشخصاتشان در سامانه ی پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت شده باشد  تحویل گرفته می شود گفت:  به منظور جلوگیری از سوء استفاده دلالان تنها از کشاورزانی که مشخصاتشان از جمله سطح زیر کشت ، میزان تولید و … در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ثبت شده است  تحویل گرفته می شود.

وی اعلام کرد: به منظور کنترل و نظارت درخرید گندم عاملین تشخیص ، ذیحساب، ناظر خرید و نماینده مستقیم وزارت جهاد کشاورزی در مراکز حضور دارند و تنها محصولاتی با حداکثر۸ درصد افت مفید  و۵ درصد  افت غیر مفید به قیمت مصوب ۲۵۰۰ تومان تحویل گرفته می شود

مدیرکل غله و‌ خدمات بازرگانی استان تهران در ادامه به بحث کنترل و نظارت تولید آرد درکارخانجات آرد اشاره کرد و افزود: مسئولین کنترل کیفی علاوه باحضور مستمر درکارخانجات وبررسی کیفیت آرد استحصالی و بررسی نمونه آرد در آزمایشگاهها  با حضور محسوس و نامحسوس ماهانه در خبازیها کیفیت آرد  و نان تولیدی نانوایی ها را بررسی می کنند.

وی از نانوایان خواست که با توجه به شیوع ویروس کرونا همکاری های لازم را در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند و  به بازرسین کنترل کیفیت بعد از اخذ کارت شناسایی اطلاعات و آمار دقیق ارائه دهند.

ارشدی همچنین به بحث ذخیره سازی کالاهای اساسی در مرکز ذخیره سازی مدرس و  مجتمع ذخیره سازی گندم امین زاده که شامل مجتمع ذخیره سازی، انبار و ۴۵ هزار تن ظرفیت سردخانه هست  پرداخت وگفت: در مواقع لزوم با توجه به تصمیمات شورای تنظیم  بازار کشور  و استان براساس ساختار و سیاست های کلان شرکت بازرگانی دولتی ایران و تبع استان تهران  و استان های دیگر  به جهت تنظیم بازار مبادرت به توزیع کالا میکنیم ،به طور مثال در ماه مبارک رمضان مقدار ۱۴ هزار تن برنج  و ۸ هزار تن شکر در قالب طرح ضیافت رمضان در اختیار مراکز زنجیره ای، تعاونی میادین و کلیه مراکز مباشرین  به منظور توزیع بین مردم قراردادیم تا به دست مردم برسد.

وی درپایان به مردم درخصوص میزان ذخیره ی کالاهای اساس اطمینان خاطر داد و افزود:مردم هیچگونه دغدغه ای در خصوص تامین کالا های اساسی خود نداشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.