×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نکاتی که مادران در دوران شیردهی نوزاد باید رعایت کنند

به گزارش کیوسک خبر، ناصر کلانتری، با عنوان این مطلب که مادر نباید ساعت شیردهی برای نوزاد را زمان‌بندی کند، افزود: زمان‌بندی در شیردهی بر اساس «شرایط خاص» و «نوع بیماری مادر و فرزند» قابل اجرا است و این کار حتماً باید زیر نظر پزشک متخصص انجام بگیرد.

وی گفت: به اصطلاح رایج هر زمانی که نوزاد «نق زد» باید شیر بخورد.

کلانتری با اشاره به زمان گرسنه شدن نوزاد، ادامه داد: زمانی که نوزاد ملچ و ملوچ کرد و سرش را به سمت شانه چرخاند و لباس‌های خودش را به دهان گرفت، مشخص می‌شود که احساس گرسنگی دارد.

وی اضافه کرد: هر زمان کودک از شیر مادر سیر شود، سینه مادر را رها می‌کند و سرش را به سمت مقابل می‌چرخاند و به احتمال زیاد پس از سیر شدن می‌خوابد.

کلانتری با اشاره به زمان نگهداری شیر مادر در دمای اتاق، توضیح داد: شیر مادر در بهترین شرایط حدود ۴ تا ۶ ساعت در دمای اتاق می‌ماند و فاسد نمی‌شود.

وی افزود: شیر مادر در دمای یخچال حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت بدون فساد باقی می‌ماند.

کلانتری با اشاره به اینکه مصرف سیر و پیاز طعم شیر مادر را تغییر می‌دهد، اظهار داشت: در دوران شیردهی، به مادران توصیه می‌کنیم که با پرهیز از موادی مانند «نوشابه‌ها» و «آبمیوه‌های پاکتی» و…، طعم شیر خود را ارتقا دهند.

عضو انجمن علمی تغذیه با شیر مادر افزود: عواملی مانند تغذیه مناسب، آرامش، روان سالم و مکیده شدن مستمر سینه مادر توسط کودک، طعم و کیفیت و حجم شیر مادر را ارتقا می‌دهند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، وی با اشاره به اینکه بیماری‌های معمولی اختلالی در شیردهی ایجاد نمی‌کنند، اظهار داشت: برخی از بیماری‌ها مانند «جنون کامل» باعث می‌شوند تا مادر از شیردهی مستقیم محروم شود.