×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در حالی قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ آذربایجان شد که چندی پیش تیم امید ایران هم با وجود تغییرات مدیریتی توانست، قهرمان جهان شود.

به گزارش کیوسک خبر، پس از ناکامی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان، محمد بنا به عنوان سرمربی این تیم از سمت خود کناره گیری کرد تا فدراسیون کشتی بتواند به راحتی کادر فنی را تغییر دهد. در همین راستا حسن رنگرز از قهرمانان پیشین کشتی فرنگی ایران و جهان که سابقه حضور در کادر فنی تیم ملی را هم در کارنامه دارد به عنوان سرمربی جدید انتخاب شد و سکان هدایت تیم ملی را در دست گرفت.

رنگرز در همان ابتدای راه اعلام کرد تاکید فراوانی به اجرای عادلانه چرخه انتخابی و استفاده از جوانان در میادین بین المللی دارد و در واقع راهش از کادر فنی قبلی کاملاً جداست. سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی کمی بعد با تیمی جوان و با انگیزه راهی رقابت‌های قهرمانی امیدهای جهان شد و در نخستین آزمون خود توانست عنوان قهرمانی را نصیب ایران کند.

پس از درخشش فرنگی‌کاران امید ایران، نوبت به جام جهانی ۲۰۲۲ آذربایجان رسید که رنگرز و همکارانش در کادر فنی ترجیح دادند باز هم با ترکیب جوان و آینده دار در این مسابقات به میدان بروند.

او این بار هم با نتیجه خوبی همراه شد و شب گذشته توانست با شکست تیم میزبان، قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ شود. این دومین قهرمانی رنگرز و شاگردانش بود که در فاصله زمانی کمی نسبت به هم بدست آمد و نشان داد کشتی فرنگی بعد از فراز و فرودهای رقابت‌های جهانی سال گذشته، حالا جان تازه ای گرفته است.

نمره قبولی برای کشتی فرنگی/ دو قهرمانی در دو رویداد بین‌المللی

هر چند شاگردان حسن رنگرز در جام جهانی ۲۰۲۲ باکو رقبای چندان سرسختی نداشتند، اما شکست دادن تیم‌های ترکیه به عنوان قهرمان سال گذشته و همچنین غلبه بر تیم آذربایجان به عنوان میزبان که با تمام توان به میدان آمده بود، کار ارزشمندی تلقی می‌شود که فرنگی‌کاران کشورمان به خوبی از پس آن بر آمدند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، در همین راستا حسن رنگرز بلافاصله بعد از قهرمانی تیمش در جام جهانی در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد: «تیمی با میانگین سنی ۲۱ سال را به جام‌جهانی آوردیم و خوشبختانه قهرمان شدیم. این قهرمانی حاصل کار تیمی ما بود و همه خوب کشتی گرفتند. ما در شرایطی قهرمان جام‌جهانی شدیم که تیم جوان ما تیم‌های اول و دوم جهان که همه داشته‌های‌شان را در ترکیب داشتند را شکست داد. ضمناً شرایط میزبانی که فضای داوری را به سود آنها کرده بود را هم داشتیم، انصافاً بچه‌های ما فوق‌العاده ظاهر شدند و خدا را شاکر هستیم.»

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: «نباید به این قهرمانی بسنده کرد چراکه برنامه اصلی ما بازی‌های المپیک و مسابقات قهرمانی جهان سال آینده است. امیدوارم این جوانان آذر ماه سال آینده هم در جام‌جهانی تهران شایستگی‌شان را اثبات کنند. به سهم خودم از همه کسانی که در کسب این افتخار نقش داشتند به ویژه مربیان سازنده و فدراسیون کشتی که همه امکانات لازم را در اختیار ما قرار داد، تشکر می‌کنم.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.