×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، ذبیح‌الله اعظمی ساردویی درباره اینکه چطور می توان هزینه عزاداری های ماه محرم امسال را صرف ارتقای وضعیت سلامت و کمک به اقشار ضعیف جامعه کرد؟ گفت: نذر سلامتی از بهترین اتفاق‌ها در محرم امسال است. نوعی از نذر سلامتی، کمک به مستمندان است. چه به صورت نقدی و چه به صورت بسته‌های معیشتی. این بسته‌ها می تواند شامل اقلام بهداشتی باشد تا سلامت مردم را تأمین کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس افزود: سالهای گذشته در ایام محرم وقتی در شهری مثل کرمان راه می‌رفتید، بوی آب گوشت و قیمه می‌آمد. این سنت صفای خاص خود را دارد اما در حال حاضر به نظرم نباید صف طولانی برای توزیع غذا تشکیل شود چرا که این تجمع سوژه‌ای برای خبرگزاری‌های خارجی می‌شود تا ما را تخریب کنند.

اعظمی در پاسخ به این پرسش که چه کسانی در ترویج فرهنگ نذر سلامتی مسئول هستند؟ گفت: سازمان تبلیغات اسلامی همواره بانی چنین موضوعاتی بوده است. امامان جمعه‌ شهرستان‌ها و امامان جماعت مساجد در ترویج نذر سلامت تأثیرگذار هستند. جوانان نیز با راه انداختن پویش‌های مجازی می‌توانند تغییرات اساسی ایجاد کنند.

این عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه «در محرم، آمار بزه و بزهکاری کم می‌شود» گفت: افراد در این ماه بیشتر رعایت می‌کنند. بعضی مداحان شب و روز در خیابان‌ها نوحه می‌خوانند و مردم از پنجره‌ها نگاه می‌کنند. هم‌اکنون در کشور ما یاد و خاطره شهدای کربلا زنده نگه داشته می‌شود و این اتفاق در عین رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.