×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خطیب نماز جمعه تهران گفت: هفته تأمین‌اجتماعی گرامیداشت خدمت به مردم است. هفته‌ای است که تبیین کننده جایگاه فاخر نظام تأمین‌اجتماعی برای تحقق عدالت، امنیت و کرامت انسانی آحاد جامعه در حکمرانی مبتنی بر عقلانیت، دانش و معارف وحیانی است. از نگاه امیرالمومنین علی(ع) در منشور حکمرانی، نظام تأمین‌اجتماعی نقش تعیین کننده‌ای در حکمرانی دینی دارد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران گفت: امروز در نظام جمهوری اسلامی بیش از ۷۰ درصد از افراد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند. در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ۲۰ درصد از افراد جامعه شامل پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی بودند یعنی رشد ۳۵۰ درصدی در این حوزه انجام شده است. تأمین‌اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم در طول دو سال گذشته حدود دو میلیون نفر از افرادی که بیمه نبوده‌اند را تحت پوشش قرار داده است. در برنامه هفتم توسعه برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین‌اجتماعی افق پیش رو آن است که در سال های پیش رو به سمت تحت پوشش قرار دادن ۴ میلیون نفر افراد جامعه که فاقد بیمه هستند، قدم برداشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد افزود: از اقدامات دیگری که دولت برای پایداری منابع صندوق‌های بازنشستگی انجام داده و بسیار مهم و تعیین کنده است اقدام بی نظیر در تسویه بدهی بانکی تأمین‌اجتماعی بوده است که بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و کار بسیار با ارزشی است. تأمین منابع بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان برای پایداری منابع سازمان تأمین‌اجتماعی نیز کار مهمی است و رویکرد تحولی نسبت به صندوق‌ها انجام شده است. البته کار و تلاش در این حوزه مرز ندارد

وی بر پرهیز از تصمیمات سیاسی و انتصابات سیاسی و غیر حرفه‌ای در بنگاه‌های اقتصادی تأمین‌اجتماعی تأکید کرد و گفت: مدیریت وزارت کار و تأمین‌اجتماعی به دنبال تحقق این مهم است و در این مسیر با عزم راسخ و اراده استوار حرکت کنید تا منابع تامین‌اجتماعی پایدار باشد و به سمت توسعه خدمات به بازنشستگان قدم بردارید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.