×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
نسل جدید شارژرهای خانگی گروه مپنا رونمایی می‌شود

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مپنا نیوز – مرکز توسعه خودرو برقی و زیرساخت‌های مپنا اعلام کرد؛ به‌زودی از نسل جدید شارژرهای خانگی خود رونمایی می‌کند که دارای ظاهری جذاب‌‎تر و با امکانات بسیار بیشتر برای راحتی کاربران خواهد بود.
شارژهای خانگی مپنا می‌توانند خودورهای برقی را در شبِ شارژ کنند و  خودروهایی که در طول روز بدون شارژ می‌مانند نیز با نرخ پایین‌تری از سرعت شارژ (وابسته به جریان ورودی و ساعات اوج مصرف) شارژ می‌شوند.

این رویا که بدون نیاز به حضور در پمپ بنزین، با وسیله نقلیه شخصی  حرکت کرده و هر ساعت از شبانه‌روز، نیاز به صف یا حضور در جایگاه سوخت‌گیری نداشته باشیم با خودروهای برقی محقق می‌شود.
تاکنون همه وسایل نقلیه از سوخت‌هایی مانند بنزین، گاز و گازوییل استفاده می‌کردند که به معنی نیاز کاربران به حضور در ایستگاه­های سوخت­گیری بود، اما انرژِی خودروهای جدید «برق» است که به‌ سهولت در دسترس عموم مردم در پارکینگ­ها، خیابان‌ها و منازل است. این یک تحول بزرگ است که کاربران خودروهای‌شان را در شب و آن هم در کنار خانه­ شارژ و در روز از آن استفاده کنند.
هم‌اکنون میزان پیمایش خودروهای شخصی کارمندان، مغازه‌دار‌ها، کارکنان مراکز فروش، خانم‌های خانه‌دار و …، به طور میانگین به ۵۰ کیلومتر در روز می‌رسد. این مسافت حتی ۳۰ درصد پیمایش یک خودرو برقی با باتری ۵۰ کیلووات ساعت را شامل نمی‌شود؛ یعنی با دو بار شارژ یک خودرو شخصی در کل هفته نیاز عمده مصرف‌کنندگان برطرف می‌شود! این جدا از مصرف‌کنندگانی است که از خودروهای شخصی صرفا هفته‌ای یک بار و آن هم در آخر هفته بهره می‌برند و در سایر روزها از سرویس‌های اختصاصی یا حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.
 از سوی دیگر، متوسط پیمایش تاکسی‌های اینترنتی در هر روز به ۲۰۰ کیلومتر می‌رسد، این حداقل پیمایش خودروهای برقی جدید در دنیا با یک بار شارژ است؛ به عبارت دیگر با هر بار شارژ، نیاز رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نیز به صورت کامل برطرف می‌شود و می‌توانند با برنامه‌ریزی صحیح، به سهولت انرژی خودرو خود را در منزل دریافت کنند.
همه این خودروها از شیوه شارژ ارزان، مطمئن و با آسودگی خاطر برای مالک یعنی شارژ خانگی بهره خواهند برد.
در دنیا برای تحقق این رویا، شارژرهای AC خانگی طراحی و تولید شده‌اند و امروز هر فردی که یک خودرو برقی دارد، یک شارژر دیواری خانگی در پارکینگ خود نیز دارد.

334.png

خصوصیات بارز شارژرهای مپنا به صورت زیر است:
بازه توانی متنوع: این شارژرهای بسته به برق ورودی و کنتور در توان‌های ۷/۳، ۴/۷ و ۲۲ کیلووات ارائه می‌شوند.
قابلیت استفاده به شخصی یا آپارتمانی: سیستم کنترل این شارژرهای قابلیت اتصال به BMS ساختمان‌ها را دارد و این امکان را فراهم کند که به صورت اشتراکی، انفرادی و … در ساختمان‌ها نصب شود.
قابلیت استفاده به صورت Master/slave: در این شرایط یکی از شارژرها در یک آپارتمان وظیفه اصلی کنترل و مدیریت سایر شارژرها و گزارش‌گیری را بر عهده دارد و مدیر ساختمان از طریق شارژر Master امور مالی و استفاده کاربران را مدیریت می‌کند.
هوشمندی: این شارژرها قابلیت ارتباط بالادستی با مرکز کنترل و مانیتورینگ مپنا را دارند و از پروتکل ارتباطی OCPP. 1.6 پیروی می‌کنند. با این قابلیت، شارژرها از راه دور پایش و عیب‌یابی می‌شوند. از دیگر مزایای هوشمند بودن، کنترل مصرف کاربران در ساعت‌های اوج مصرف برق است. با این شیوه شارژرها به گونه‌ای برنامه‌‎ریزی می‌شوند که در ساعت‌‎های اوج مصرف از مدار خارج شده و خودرو برقی شارژ نشود. از طرفی در ساعت‌های پیک مصرف، جریان ورودی به صورت هوشمند از مرکز بالادستی تنظیم می‌شود. به عنوان مثال خودرویی که نیازمند ۳۲ آمپر جریان ورودی است به صورت موقت با جریان کمتر مثلا ۸ آمپر شارژ می‌شود.

336.jpg

با خودرو برقی، آینده‌ای جدید در انتظار ما است که راحت‌تر و ارزان‌تر سفر خواهیم کرد.
مرکز توسعه خودرو برقی و زیرساخت‌های مپنا اعلام کرده است که به‌زودی از نسل جدید شارژرهای خانگی خود رونمایی خواهد کرد که دارای ظاهری جذاب‌‎تر و با امکانات بسیار بیشتر برای راحتی کاربران است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه نمایید
https://www.mapna-evidc.com
زمین نفس می کشد.
مرکز توسعه خودرو برقی مپنا