×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نزدیک ترین هتل ها به جاذبه های شیراز کدامند؟ شهر پرآوازه شیراز، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. میزبانی از این گردشگران باعث شده تا هتل…

نزدیک ترین هتل ها به جاذبه های شیراز کدامند؟

شهر پرآوازه شیراز، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. میزبانی از این گردشگران باعث شده تا هتل‌های بسیاری در شیراز ساخته شود. هتل بزرگ شیراز یکی از بهترین هتل‌های این شهر است که افتخار میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی را دارد.

موقعیت مکانی خوب هتل، یکی از آیتم‌های انتخاب هتل می‌باشد. هتل‌هایی که فاصله کمی تا جاذبه‌های گردشگری شیراز دارند، گزینه مناسبی برای رزرو هستند. در این مطلب نزدیک ترین هتل ها به جاذبه های شیراز را معرفی خواهیم کرد.

آرامگاه حافظ

حافظیه شیراز از شناخته شده‌ترین جاذبه‌های شیراز می‌باشد که مکانی آرام برای غزل دوستان به شمار می‌رود. حافظیه در قسمت جنوبی دروازه قرآن و شمال شیراز قرار دارد. معماری جذاب و منحصر به فرد آرامگاه حافظیه، حاصل دسترنج هنرمند فرانسوی است.

مقبره خواجه حافظ شیرازی، بزرگترین غزل‌سرای ایران در حافظیه قرار دارد. حافظ شخصیتی شناخته شده در کل جهان داشته که باعث شده گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای بازدید از مقبره این شاعر پرآوازه به شهر شیراز سفر کنند.

 در مجموعه حافظیه، کنسرت‌های بزرگی برگزار شده که می‌توان به کنسرت استاد ناظری و کنسرت محمدرضا شجریان در سال‌های ۱۳۴۲ و ۱۳۷۰ اشاره نمود. مجموعه حافظیه در سال ۱۳۸۶ تغییرات بسیاری پیدا کرد و این مجموعه گسترش یافت.

هتل بزرگ شیراز

از نزدیک‌ترین هتل‌های ۵ ستاره شیراز به مجموعه حافظیه، هتل بزرگ شیراز است. این هتل لوکس در نزدیکی دروازه قرآن قرار گرفته و تا مجموعه حافظیه حدود ۴ دقیقه با خودرو فاصله دارد. موقعیت مکانی خوب این هتل باعث شده تا یکی از نزدیک ترین هتل ها به جاذبه های شیراز باشد.

آرامگاه سعدی

آرامگاه سعدی شاعر شیرین سخن، از دیگر جاذبه‌های محبوب در شیراز است که هر ساله افراد بسیاری از این آرامگاه بازدید می‌کنند. آرامگاه سعدی را معمار معروف ایرانی، محسن فروغی طراحی کرده است. گفته شده که آرامگاه سعدی در روزهای آخر عمرش، محل زندگی او بوده است.

اشعار سعدی بر دیواره‌های ضلع شرقی و غربی و جنوبی مجموعه هک شده است. بازدید از آرامگاه سعدی حال خوبی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد و محوطه سرسبز و زیبای آرامگاه، حس تازگی را به گردشگران می‌بخشد.

هتل جهانگردی شیراز

از هتل‌های نزدیک به آرامگاه سعدی می‌توان به هتل جهانگردی یا مجتمع جهانگردی اشاره نمود. این هتل سه ستاره در بلوار ابونصر شیراز قرار دارد. برای دسترسی بهتر مهمانان به آرامگاه سعدی، باید مسیر بلوار شهدای حج را با خودرو طی نمایند. این مسیر ۷ دقیقه تا آرامگاه فاصله دارد.

 همچنین می‌توانند از خیابان مثنوی به آرامگاه سعدی دسترسی داشته باشند که این مسیر ۹ دقیقه با خودرو فاصله دارد. هتل جهانگردی یکی از نزدیک ترین هتل ها به جاذبه های شیراز است.

باغ ارم

باغ ارم شیراز را می‌توان به بهشت روی زمین تشبیه نمود. این باغ زیبا با درختان سر به فلک کشیده نارنج و سرو و فضایی سرسبز، منظره‌ای بی‌نظیر و منحصر به فرد را به وجود آورده است. حوض میان باغ، عمارت زیبا و خوش نقش و نگار، باغ ارم را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شیراز تبدیل کرده است.

 این باغ منحصر به فرد، یکی از زیباترین باغ‌های ایران و جهان شناخته می‌شود و قدم زدن در باغ ارم حس و حالی خاص را به گردشگران القاء می‌کند. بسیاری از بازدیدکنندگان با لباس‌های سنتی شیراز، در این باغ حال خوب خود را ثبت می‌کنند. باغ ارم در بلوار و میدان ارم قرار گرفته است.

هتل هما شیراز

از هتل‌های نزدیک به باغ ارم، هتل ۵ ستاره هما می‌باشد که همجوار پارک آزادی قرار گرفته است. مهمانان هتل هما برای دسترسی به باغ ارم، باید از خیابان ساحلی غربی عبور نمایند.

فاصله هتل تا باغ ارم تنها ۴ دقیقه با خودرو می‌باشد و گردشگرانی که علاقه‌مند به پیاده‌روی هستند، می‌توانند این مسیر را با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی طی کنند. هتل هما یکی از نزدیک ترین هتل ها به جاذبه های شیراز می‌باشد.

باغ عفیف آباد

باغ عفیف آباد شیراز از جاهای محبوب و زیبای شیراز است که گردشگران با یک بار بازدید از این باغ، دیدن آن را به دوستان و نزدیکان خود پیشنهاد می‌کنند. باغ عفیف آباد، باغی به جامانده از دوران قاجار است.

باغ عفیف آباد، زیبایی بی‌نظیر خود را از گل‌ها و گلکاری‌های چشم نواز خود به دست آورده است. در جای جای این باغ، می‌توان هنر و ظرافت خاصی را مشاهده کرد. درختان تنومند و قدیمی باغ، سایه دلنشینی بر این باغ زیبا افکنده است.

 حوض بزرگ میان باغ، زیبایی و جدابیت این باغ را دوچندان کرده است. عمارت باشکوه باغ عفیف آباد با گچبری‌های زیبا و ظرافت بسیار، همچون نگینی در این باغ می‌درخشد.

هتل چمران شیراز

هتل چمران  شیراز یکی از بهترین هتل‌های ۵ ستاره شیراز است که فاصله کمی تا باغ عفیف آباد دارد. این هتل در بلوار شهید چمران شیراز قرار گرفته است. هتل چمران از نزدیک ترین هتل ها به جاذبه های شیراز به شمار می‌آید.

از هتل چمران تا باغ عفیف آباد حدود ۱۲ دقیقه با خودرو فاصله است. مسیر هتل چمران تا باغ عفیف آباد، کمی برای پیاده‌روی طولانی بوده که پیشنهاد می‌شود مهمانان هتل چمران، برای دسترسی به باغ عفیف آباد از خودرو استفاده نمایند.

مجموعه وکیل

مجموعه وکیل شامل مسجد، حمام، آب انبار و بازار می‌باشد که هر کدام، از جاذبه‌های مشهور شهر شیراز به شمار می‌آیند. بازار وکیل بخشی از مجموعه وکیل است و یادگاری به جا مانده از دوران کریم خان زند می‌باشد که ارزش تاریخی بالایی دارد.

این بازار در سال ۱۳۵۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. بازار وکیل از جمله جاذبه‌های معروف شیراز است که گردشگران و توریست‌های بسیاری با اقامت در نزدیک ترین هتل ها به جاذبه های شیراز، به راحتی از این بازار تاریخی بازدید می‌کنند.

گفته شده کریم خان پس از بازار قدیمی شهر لار که توسط شاه عباس کبیر ساخته شد، تصمیم به ساخت این بازار گرفت. این بازار در گذشته اهمیت تجاری بسیار زیادی داشته و تمام امورات بازرگانی و خرید و فروش کالاهای داخلی و خارجی و همچنین مبادلات پایاپای و صرافی‌ها تماماً در این بازار انجام می‌شد.

این بازار در واقع به عنوان قلب اقتصادی شیراز، فعالیت داشته و محیطی متفاوت را برای تجارت به وجود آورد. در این بازار مجموعه‌ای وجود داشت که مردم می‌توانستند کالاهای خود را به آن بسپارند و در هنگام نیاز، کالای خود را پس بگیرند.

هتل وکیل شیراز

از هتل‌های نزدیک به بازار وکیل، می‌توان به هتل وکیل اشاره نمود که تنها ۹۰۰ متر با بازار فاصله دارد و از نزدیک ترین هتل ها به جاذبه های شیراز است. هتل وکیل در خیابان لطفعلی خان زند، مابین چهارراه مشیر و چهارراه پیروزی قرار دارد.

هتل سه ستاره وکیل از خوشنام‌ترین هتل‌های شیراز است که دارای ۳۲ واحداقامتی می‌باشد. واحدهای اقامتی هتل متنوع بوده و بسته به نیاز گردشگران، با بهترین امکانات در اختیار آنها قرار می‌گیرد. واحدهای این هتل شامل اتاق‌های یک تخته، دو تخته توئین و دبل و سه تخته می‌باشد.

 اتاق‌های سه تخته هتل، ظرفیت یک مهمان اضافه را دارد و در صورت نیاز، کاناپه تخت خواب‌شو در اختیار مهمانان قرار خواهد گرفت. این هتل در لیست نزدیک ترین هتل ها به جاذبه های شیراز قرار دارد.

باغ دلگشا

شیراز باغ‌های زیبا و دیدنی بسیاری دارد و می‌توان از شیراز به عنوان مهد باغ‌های ایرانی یاد کرد. از دیگر باغ‌های زیبا و دیدنی شیراز می‌توان به باغ دلگشا اشاره نمود که در نزدیکی آرامگاه سعدی قرار دارد. باغ دلگشا اثر به جامانده از دوران ساسانی می‌باشد.

این باغ مانند سایر باغ‌های ایرانی دارای یک عمارت تابستانی و حوض بزرگ آب در میان باغ است. درختان قدیمی و خوش قد و قامت بهار نارنج و پرتقال، فضای باغ را عطرآگین می‌کند. آبنماها و گل‌های شمعدانی باغ، جلوه‌ای بی‌نظیر را به این باغ، بخشیده است.

هتل پارک سعدی

هتل پارک سعدی یکی از هتل‌های ۴ ستاره و لوکس شیراز است که در چهارراه حافظیه قرار گرفته و تنها ۶ دقیقه تا باغ دلگشا فاصله دارد. اقامت در این هتل، علاوه بر امکانات و خدمات رضایت‌بخش، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. هتل پارک سعدی از نزدیک ترین هتل ها به جاذبه های شیراز می‌باشد.

تخت جمشید

تخت جمشید، جذاب‌ترین جاذبه گردشگری در شیراز است، به حدی که بسیاری از گردشگران شیراز، این شهر را برای بازدید از تخت جمشید انتخاب می‌کنند. طبیعتاً این گردشگران تمایل دارند در هتلی اقامت کنند که در نزدیکی این جاذبه تاریخی باشد.

هتل جهانگردی تخت جمشید

هتل جهانگردی تخت جمشید یکی از نزدیک ترین هتل ها به جاذبه های شیراز است که در خارج از شهر قرار دارند. هتل سه ستاره تخت جمشید، مساحتی بالغ بر ۵ هکتار داشته که در یک باغ بزرگ و زیبا ساخته شده است.

هتل تخت جمشید در کیلومتر ۸ جاده مرودشت به شیراز قرار دارد. هتل تخت جمشید دارای ۲۲ واحداقامتی است که با امکانات و خدمات رضایت‌بخش آماده خدمت‌رسانی به مهمانان و گردشگران عزیز می‌باشد.

سخن آخر

در این مطلب، به جاذبه‌های شیراز و هتل‌های نزدیک به آنها پرداخته شد. هتل‌های نامبرده از نزدیک ترین هتل ها به جاذبه های شیراز می‌باشند. موقعیت مکانی هتل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به شمار می‌آید. زیرا فاصله زیاد با جاذبه‌های گردشگری، وقت و هزینه زیادی را از گردشگران می‌گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.