×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به پاس دستاوردهای مدیریتی و نوآوری‌ها طی یکسال اخیر، نخستین نشان رادیناس به مدیرعامل پتروشیمی شیراز اعطا شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی شیراز، عضو و مشاور عالی مرکز کارافرینی دانشگاه هنر در آیین اعطای نشان رادیناس به مدیرعامل پتروشیمی شیراز بیان کرد: رادیناس، نام نخستین چاه نفت ایران در دوره هخاممشیان بوده است.

پور وصال ادامه داد: با توجه به سابقه تاریخی این چاه، تصمیم گرفته شد که نشان رادیناس طراحی و در حوزه نفت و پتروشیمی به مدیران ارشد در این حوزه و همچنین به کسانی که دستاوردهای کلانی برای کشور به همراه داشته‌اند، اعطاء شود و لذا برای نخستین بار این نشان به مدیرعامل پتروشیمی شیراز اعطاء شد.

ضرغام صادقی، بازرس ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز قهرمانان بزرگ کشور کسانی هستند که به ایران خدمت می‌کنند، گفت: در کلام قرآن نیز این نگاه مورد تاکید قرار گرفته که انسان‌های تقوا پیشه، متقی و پرهیزکار، خادم به مردم

و نیکوکار در بالاترین مرتبه انسانی قرار دارند.

وی افزود: امروز هرکس به مردم خدمت کرده و به آنها عشق می‌ورزد، انقلابی است و هر شخصی غیرکارآمد و در مسیر خلاف خدمت به مردم، غیر انقلابی محسوب می‌شود.

صادقی با بیان اینکه ایران در چهار موضوع انسجام ملی، قدرت انرژی، اقتدار منطقه‌ای و قدرت دفاعی بسیار متقدر است و در منطقه و جهان حرف برای گفتن دارد، عنوان کرد: امروز تنها در حوزه قدرت اقتصادی به اقتدار نرسیده‌ایم و علی‌رغم آنکه مقام معظم رهبری نزدیک به ۱۷ سال است که روی این مؤلفه تاکید دارند اما نتوانسته‌ایم به اقتدار لازم در حوزه اقتصاد دست یابیم.

وی همچنین از لزوم تلاش مضاعف و جهادی در حوزه اقتصاد سخن گفت و اظهار داشت: باید تلاش کرد تا فشار اقتصادی بر مردم کمتر شود.

صادقی با تاکید بر اینکه باید در حوزه انرژی از خام فروشی به سمت صنایع تبدیلی حرکت کنیم، گفت: اگر امروز کشور در تحریم نفتی قرار دارد، اما در عرصه پتروشیمی و صنایع تبدیلی مرتبط با فرآوری محصولات نفتی در تحریم به سر نمی‌برد.

وی همچنین نیاز ارزی کشور را ۷۵ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: یک سوم این ارز مورد نیاز از طریق فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی قابل تامین است.

بازرس ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر میانگین قیمت بنزین در منطقه ۲۳ هزار تومان است،

گفت: با توجه به قیمت ۳۰۰۰ تومانی بنزین در کشور، می‌توان در کنار تامین نیاز داخلی، بحث صادرات را نیز دنبال کنیم.

صادقی خاطرنشان کرد: باید در حوزه فرآوری محصولات نفتی به قدرت ارزی آوری آن توجه داشته باشیم تا بتوانیم تحول ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: باید در کنار افزایش میزان تناژ محصولات، به تنوع آنها نیز توجه کنیم تا فصل جدیدی در مقوله ارز آوری ایجاد شود.

بازرس ویژه وزارت تعاون به ضرورت سرمایه‌‌گذاری در حوزه معادن نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر معادل ۱۶ درصد معادن کشور به بهره‌برداری رسیده و این آمار نشانگر آن است که ۸۴ درصد معادن کشور بلا استفاده مانده است؛ این در حالی‌است که از ۶۲ عنصر معدنی شناخته شده، کمتر از ۱۰ عنصر معدنی، در سبد معدنی کشور قرار دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جواد ایزدی، هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد نیز در ادامه این مراسم با اشاره به ارزش علم در نگاه و کلام امیرمؤمنان در نهج‌البلاغه مبنی بر «العلم سلطان»، دریافت نشان رادیناس توسط مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز را موجب خرسندی و افتخار دانست و گفت: پیشرفت حاصل شده در این شرکت موجب افتخار و بالندگی است.

وی خاطرنشان کرد: فرانسیس بیکن از نظریه پردازان غرب

معتقد است که انسان به علم نیاز دارد و اگر به آن دسترسی پیدا کند، به انسانی قدرتمند تبدیل می‌شود که با قدرت خود تمام جوامع بشری را در اختیار میگیرد؛ این نظر نشان از سلطه انسان بر بشریت دارد، در حالی‌که دین اسلام نگاه تسلطی انسان را رد کرده و امیر مومنان می‌فرمایند «هرچه دارای علم باشد، تسلط برایش ایجاد می‌شود»، لذا اگر در دنیای امروز اهل علم باشیم و از آن پشتیبانی کنیم، دست برتری خواهیم داشت.

ایزدی با تصریح بر اینکه طی چهار دهه پس از انقلاب اسلامی، شاهد اتفاقات زیادی در کشور بودیم، عنوان کرد: یکی از این اتفاقات مبارک، رشد علمی مجموعه‌های مختلف صنعتی بوده که اگر این چنین نبود باید دست نیاز به سوی دیگر کشورها دراز می‌کردیم.

وی اضافه کرد: امام(ره) شعار “ما می‌توانیم” را باور داشت و این باور را بین مردم به ظهور و بروز رساند و با اعتقاد بر این شعار محوری، امروز شاهد ایستادگی مردم هستیم.

ایزدی با بیان اینکه ایران امروز در عرصه‌های مختلف علمی، دارای رتبه‌های برتر است، گفت: اگر چه در عرصه‌های فرهنگ و اقتصاد در کشور دارای مشکلاتی هستیم اما با شعار “ما می‌توانیم” می‌توان بر هجمه‌های ترکیبی فائق شد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال؛ برخی واکسن تولیدی کشور در زمان کرونا را به تمسخر گرفتند اما مشاهده شد که بهتر از سایر واکسن‌ها عمل می‌کند که این مهم اتکا به نیروی درون را می‌رساند.

ایزدی همچنین تاکید کرد: اگر تمام اقدامات ما با پیش زمینه پژوهشی و علمی و در جای درست خود انجام شود، شاهد پیشرفت‌های روز افزون خواهیم بود، چرا که آنچه که دشمن ما را رنج می‌دهد، شکوفایی از دورن است.همانند مباحث هسته‌ای که انواع توطئه‌ها را به کار بردند تا ما به این پیشرفت نرسیم اما مردم و مسئولان ما در مقابل این دست اندازی‌ها ایستادگی کردند، بنابراین اگر امروز ایران اسلامی در منطقه حرف برای گفتن دارد، به دلیل مقاومت و تلاش مدیران و مردم در عرصه‌های مختلف است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز نیز نشان اعطایی رادیناس را متعلق به همه تلاشگران عرصه پتروشیمی دانست و آن را به شهدای انقلاب و دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای، شهدای امنیت، شهدای مدافع حرم، شهدای فارس و پتروشیمی تقدیم کرد.

مهندس احمدرضا حیدرنیا ابراز امیدواری کرد که شایسته و امانتدار خوبی برای حفاظت از این نشان اعطایی باشد.

وی با بیان اینکه به ازای هر صندلی در فارس به اندازه شهدای کربلا خون داده‌ایم، تاکید کرد که مدیران باید با عملکرد مثبت خود از خون شهدا صیانت کنند.

دکتر بهزاد مؤذنی، مسئول مشارکت‌های اقتصادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه باید در بحث حهاد تبیین با بیان اقدامات انجام شده در راستای آگاهی بخشی به نسل جوان تلاش کنیم، گفت: از ۵۶ بیمارستان ارتش جمهوری اسلامی، ۳۲ بیمارستان و ۱۵۴ درمانگاه پادگانی متعلق به نیروی زمینی ارتش است و با توجه به مسئولیت سابق بنده و تردد در ۲۴ استان کشور، اعلام می‌کنم که ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در فارس و شیراز قرار دارد، بسیار بی‌نظیر است.

وی همچنین با بیان اینکه تحریم‌ها سبب شد تا امروز به خود کفایی رسیده و روی پای خودمان بایستیم، عنوان کرد: برای ادامه مسیر باید راه شهدا را ادامه دهیم و لحظه‌ای از آن غفلت نکنیم.

دکتر پروین، دبیرکل مجمع مشورتی نظام مسائل مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به چیستی و چرایی شکل گیری این مجمع در استان‌ها، گفت: تصمیم‌سازی و تعیین اولویت‌ها از مهمترین رویکردهای تعریف شده برای این نظام است.

وی ادامه داد: در این مجمع ضمن احصاء مسائل استان‌ها ذیل قوه مقننه، پیگیری تا زمان حصول نتیجه انجام خواهد شد.

پروین همچنین به وجود ۱۰ کمیسیون تخصصی در این مجمع اشاره کرد و گفت: پس از بررسی ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها، ‌مشکلات و چالش‌ها در کمیسون‌های تخصصی و ملی، مکاتباتی با مجلس و استان انجام می‌شود که تاکنون دستاوردهای خوبی به ویژه برای استان فارس به دنبال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این مجمع در فارس آمادگی دارد تا از ظرفیت نخبگانی به ویژه در حوزه پتروشیمی و نفت و گاز استفاده کرده و تمام ظرفیت‌ها را پای کار بیاورد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی شیراز، بازرس ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیرکل مجمع مشورتی نظام مسائل مجلس شورای اسلامی، دبیر اقتصادی مجمع مشورتی نظام مسائل مجلس شورای اسلامی، مسئول مشارکت‌های اقتصادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دبیر اجتماعی مجمع مشورتی نظام مسائل مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.