×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، در شیوه نامه ای که چندی پیش از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ شد درباره وضعیت اجرای برنامه های ورزشی و سلامت محور در شرایط کرونایی کشور و بنابر وضعیت هر شهر و شهرستان توضیحاتی ارائه شده است.

وضعیت سفید؛ فعالیت های عادی از کنترل چاقی تا برگزاری المپیادهای ورزشی

۱- فعالیت های حوزه تربیت بدنی و سلامت برابر دستورالعمل های ابلاغی قبلی پیرامون اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، ورزش صبحگاهی، مدرسه پویا، کانون های ورزشی و تندرستی، کنترل وزن و چاقی دانش آموزان، انجمن های ورزشی دانش آموزی، مدرسه میزبان، مدرسه قهرمان، توانمند سازی نیروی انسانی، سفیران سلامت، پایگاه تغذیه سالم، سلامت دهان و دندان، سلامت نوجوان، پیشگیری از بیماری ها، مکمل یاری اعم از فلوراید تراپی، آهن یاری و ویتامین D، برابر روند سال های قبل اجرا می شود.

۲- با استفاده از ظرفیت کانال های موجود در بستر شبکه شاد اعم از کانال تربیت بدنی و سلامت ، کانال کانون های ورزشی، کانال وزن سالم، تغذیه سالم و زندگی سالم، و کانال مجازی باشگاه آمادگی جسمانی و بدنسازی، محتوای لازم به عنوان مکمل فعالیت ها در اختیار مربیان و متربیان قرار خواهد گرفت.


 وضعیت زرد؛  برگزاری حضوری برخی فعالیت ها طبق پروتکل های بهداشتی


۱- دانش آموزان در آن دسته از فعالیت ها و برنامه های حوزه تربیت بدنی و سلامت که با رعایت پروتکل های بهداشتی، امکان اجرای آن در مدارس مقدور می باشد به صورت حضوری مشارکت می کنند.

۲- به منظور حفظ آمادگی جسمانی و توسعه سلامت سایر دانش آموزان، برنامه ها و فعالیت های مورد نیاز آنان از بستر شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) ارائه و در منزل توسط ایشان با نظارت والدین انجام خواهد شد.

در این شرایط محتوای لازم در کانال های حوزه تربیت بدنی و سلامت در بستر شاد بارگذاری و جهت استفاده معلمان و مربیان و دانش آموزان قرار می گیرد.

٣- با توجه به اهمیت و ضرورت غربالگری و شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق، شایسته است شاخص توده بدنی ( BMI ) آنها در ایام حضور در مدرسه اندازه گیری شود و بسته های آموزشی حمایتی پیرامون میزان و چگونگی انجام فعالیت های ورزشی و برنامه تغذیه ای، توسط معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت به آنان ارائه شود.

وضعیت قرمز، تمامی فعالیت ها در شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی

۱- در این وضعیت کلیه برنامه ها و فعالیت های فوق برنامه ورزشی و سلامت با استفاده از ظرفیت شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد)، رسانه ملی و فضای مجازی ارائه و پیگیری خواهد شد.

۲- دستورالعمل تکمیلی اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت تدوین و ابلاغ خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.