×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بورس اوراق بهادار تهران به رغم سیاست های حمایتی رشد ناپایداری را تجربه می کند به گونه ای که امروز روند منفی به خود گرفت و شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۴۲۳۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۶۰۴ واحد رسید.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت ارتباطات ورسانه شرکت تامین سرمایه تمدن ، اگرچه شاخص کل در معاملات امروز روند منفی به خود گرفت اما شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۴۸۲ واحدی را تجربه کرد . انچه ضرورت دارد بدان توجه داشت این است که توقف مجدد روند رو به رشد بازار بار دیگر این نکته را اثبات کرد که رشد بورس نه با سیاست های سطحی و گذری بلکه با ایجاد فرایندهای اطمینان بخش و پایدار ممکن خواهد بود .

پیشران های بازار

در دادوستد های امروز بورس تهران شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس ، فولاد خراسان ، ذوب آهن اصفهان ، فولاد آلیاژی ایران ، پتروشیمی بوعلی سینا ، صنعتی زر ماکارون و صنعت غذایی کورش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر ، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه ، فولاد مبارکه اصفهان ، بانک پاسارگاد ، بانک ملت و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بیشترین تاثیر منفی بر شاخص بورس را داشتند . همچنین امروز خگستر، خودرو، خساپا، شستا، ذوب، وتجارت و شبندر نمادهای پُرتراکنش بازار بودند .

وضعیت معاملات فرابورس

شاخص کل فرابورس طی معاملات امروز با ۱۵ واحد کاهش رقم ۱۸ هزار و ۶۴۰ واحد را ثبت کرد. در این بازار آهن و فولاد غدیر ایرانیان، پتروشیمی زاگرس، صنعتی مینو و فرابورس ایران بیشترین تاثیر منفی و در مقابل تولید نیروی برق دماوند، شرکت آهن و فولاد ارفع و پویا زرکان آق‌دره بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

ارزش دادوستد های بازار

ارزش معاملات کل بازار سهام به بیش از۱۲۶ همت افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۲۱ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان بود که ۹۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را به خود اختصاص داد .ارزش معاملات خرد سهام با افزایش نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۴۴۹ میلیارد تومان رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.