×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مسئولان واکسن کرونا را برای مردم در حد گسترده فراهم کنند

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: حرف اصلی ما این است که تهیه واکسن برای مردم ما موضوع حیاتی است و باید در بازه زمانی مشخص و محدود به شکل گسترده تهیه شود، چون اگر بین توزیع واکسن فاصله بیفتد اثر خود را از دست می‌دهد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، «محمدرضا ظفرقندی» رئیس سازمان نظام پرشکی با اشاره به شیب نزولی در بیماری کرونا گفت: ما یک شیب نزولی را در بیماری کرونا داریم که الان نتایج آن تصمیمات کلان خودش را نشان می‌دهد، اما خوب بود که این تصمیمات از مدت‌ها قبل شروع می‌شد تا در پیک‌های قبل هم نتایج بهتری به دست می‌آوردیم و امیدوارم نتایج کار به شکلی پیش رود که آسیب کم‌تری به افراد برسد.

وی ادامه داد: ما پیش از این جزو ۵ کشور اول ابتلا‌ی ویروس بودیم و الان طبق آمار آمریکا، روسیه، مکزیک، آلمان و ترکیه جزو کشورهایی با ابتلای بالا هستند و الان آمار نشان می‌دهد ما جزو ده کشور اول هم نیستیم و الان شرایط بهتری ایجاد شده است.

ظفرقندی افزود: حرف اصلی ما این است که تهیه واکسن برای مردم ما موضوع حیاتی است و باید در بازه زمانی مشخص و محدود به شکل گسترده تهیه شود، چون اگر بین توزیع واکسن فاصله بیفتد اثر خود را از دست می‌دهد، طبیعی است که در این موضوع تمام بخش‌ها باید بسیج شوند، حتی بخش خصوصی هم باید ورود کند و ما درخواستی را به وزیر ابلاغ کردیم که ما هم آمادگی همکاری داریم.

وی ادامه داد:برخی کشورها در تلاش هستند تا زودتر تزریق واکسن را انجام دهند تا زودتر به شرایط عادی اقتصادی کشورشان برگردند و این موضوع در کشور ما هم وجود دارد.

ظفرقندی با اشاره به روز پرستار، افزود: ما که در بیمارستان کارمان همراهی با تیم درمان است، باید تلاش همه با هم دیده شوند و طبیعتا باید ابعاد اقتصادی در رابطه با حق و حقوق پرستاران به درستی انجام شود تا گشایشی در بخش خصوصی فراهم شود، چون در بحث شهدای سلامت هنوز این موضوع ادامه دارد و امیدواریم بحث‌هایی که از اول مطرح بوده که لااقل خانواده‌ سلامت از حمایت‌هایی بهره‌مند شوند و اینطور نباشد که وقتی همکاران با این خانواده‌ها تماس می‌گیرند متوحه شوند، هیچ حمایتی از آنها نمی‌شود.

ظفرقندی بیان کرد: من وظیفه دارم در بخش درمان از افرادی که باکیفیت کار کردند تقدیر کنم که این بخش خصوصی و دولتی را شامل می‌شود.

ادامه دارد…

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.