×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر فرزاد فیروزی در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: براساس آخرین آمار سالانه در مجموع ۴ میلیون و ۶۶۰ هزار مورد خدمت در سال گذشته توسط مدیریت درمان به بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان ارائه شده است.
وی بیان کرد: از این میزان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت به صورت رایگان در مراکز وابسته به سازمان بوده و ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار مورد خدمت نیز از طریق مراکز طرف قرارداد ارائه شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا ۴۸ درصد خدمات به بیمه شدگان این استان به صورت رایگان ارائه شده است که از متوسط کشوری بالاتر است.
دکتر فیروزی با اشاره به اینکه واحدهای سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته در مجموع ۱۵ هزار و ۵۲۱ بیمار را بستری کرده اند، تصریح کرد: همچنین هزینه بستری ۲۶ هزار و ۳۵۱ بیمار نیز به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده است.
وی یادآور شد: بررسی عملکرد مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که طی سال گذشته این مراکز موفق به کسب بالاترین رتبه ضریب اشغال تخت، رتبه اول بازگردانی تخت در سطح کشور شده اند.
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بحران کرونا نیز کارکنان مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان خدمات شایان توجهی ارائه دادند، گفت: تعدادی از کارکنان نیز مبتلا به کرونا شدند که بهبود یافتند‌.
دکتر فیروزی تاکید کرد: در بازه زمانی شیوع کرونا از اسفندماه سال گذشته تاکنون تمامی مراکز درمانی تامین اجتماعی خراسان جنوبی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها در نهبندان، طبس، فردوس و قاین همزمان و دوشادوش با مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی به ارائه خدمات پرداختند.
وی افزود: در مرکز استان بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) و بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند از ابتدای شروع اپیدمی کرونا بیش از هزار بیمار حاد تنفسی را پذیرش کرده‌اند که از این تعداد ۳۱۰ بیمار بستری، ۸۷ نفر هم به بیمارستان ولی عصر(عج) اعزام شدند و مابقی به صورت سرپایی درمان شدند.
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: علاوه بر این مراکز درمانی تامین اجتماعی شامل ۲ بیمارستان و ۴ درمانگاه شهرستانی در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت در مجموع حدود ۵۰۰ هزار رکورد خدمتی ارائه داده و بار سنگینی را از دوش مراکز درمانی دانشگاهی برداشتند.
دکتر فیروزی تاکید کرد: همچنین مراکز درمانی تامین اجتماعی علاوه بر خدماتی که به بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا ارائه دادند، بخش بزرگی از بار مراجعان غیر کرونایی استان را نیز به عهده داشتند که اگر مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی نبودند مراکز دانشگاهی دچار مشکلات عدیده ای می‌شدند علاوه بر این سرعت پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر در سالهای اخیر بی سابقه بوده است.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی از ارائه خدمت به صورت درمان مستقیم در مناطق محروم انتفاع ندارد بلکه هزینه می‌کند.
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هدف ما این است که سفره درمان را برای استفاده بیمه شدگان در استان گسترده‌تر کنیم.
فیروزی از ساخت مرکز همایش مدیریت درمان اجتماعی به عنوان پروژه‌های مهم خبر داد و گفت: این مرکز در زمینی به مساحت ۳ هکتار جنب بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) ساخته خواهد شد که یک پروژه ارزشمند برای استان است.
وی تاکید کرد: این پروژه امسال در ردیف بودجه سازمان قرار دارد و برای تخصیص آن اقدام شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی ‌مشکل کمبود پزشک متخصص را بزرگترین چالش مراکز درمانی تامین اجتماعی استان دانست.

مشیرالحق عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: در سال گذشته بیشترین همکاری و مساعدت را از جانب تامین اجتماعی در حوزه توسعه اقتصادی استان داشتیم.
وی افزود: جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و عدم ثبات شغلی که نشان حضور مستمر مسئولین تامین اجتماعی در کارگاه‌ها با رویکرد حل مشکل است، بسیار قابل تحسین است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در شرایطی که بیماری کرونا گریبانگیر همه کشورهای جهان شده است، سازمان تامین اجتماعی هم در کشور و هم در سطح استان خیلی خوب عمل کرد.
عابدی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی نقش عمده‌ای در تامین معیشت کارگران شاغل در بخش‌های تولیدی کشاورزی و صنعتی دارد و از این نظر جای تقدیر و تشکر دارد.
وی خاطرنشان کرد: همکاری و تلاش بخش درمان تامین اجتماعی در راستای حل مشکلات کارگران و بخش تولید که در جامعه رخ داده راهگشا خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.