×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سید محمد مرعشی مدیر کل تأمین اجتماعی استان خوزستان با اشاره به اینکه بی تردید داروشناسی و داروسازی یکی از شاخه های بسیار مهم دانش پزشکی است گفت : بیش از ۶۲ درصد از مردم خوزستان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و از حمایت های بیمه ای و درمانی این سازمان برخوردارند.

وی با تقدیر از تلاشهای داروسازان ، تکنسین های دارویی و فعالان حوزه دارو افزود : سازمان تأمین اجتماعی در سایه تعامل سازنده با مجموعه درمان غیر مستقیم توانسته است رضایتمندی خوبی برای جامعه بیمه شدگان و مستمری بگیران فراهم نماید.

همچنین دکتر صادق جلیلی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان خوزستان پنجم شهریور را فرصت مناسبی برای یادآوری و تجلیل از نقش مهم و تعیین کننده جامعه داروسازان در چرخه نظام تأمین سلامت ، بهداشت و درمان کشور برشمرد و تصریح کرد : در شرایط کنونی که کشور مورد تحریم های ظالمانه قرار گرفته است نقش داروسازان در تولید و تأمین دارو و خودکفایی کشور نقش حساس و حیاتی است و داروسازان ایرانی با بهره مندی از دانش ، تخصص و توانمندی و تلاش مثال زدنی از عهده رسالت خطیر خود برآمده و با تولید و تأمین داروهای مورد نیاز گام بلندی را در صنعت دارو برداشته و برگ زرین دیگری بر موفقیت های علم و دانش پزشکی این مرز و بوم افزودند .

در ادامه دکتر منصور آرزومند رئیس انجمن داروسازان خوزستان گفت : به پاس زحمات حکیم زکریای رازی شیمیدان بزرگ ایرانی در عرصه داروسازی روز بزرگداشت وی را روز داروسازی نام نهاده اند.

وی افزود : قبل از انقلاب تنها ۴ دانشکده داروسازی وجود داشت و امروز شاهد ۲۴ دانشکده در سراسر کشور هستیم که این مهم دستاورد بسیار بزرگی است.

آرزومند سه بخش مهم در حوزه داروسازی را آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص ، تهیه دارو و صنعت داروسازی و همچنین دستاوردهای پژوهشی برشمرد و اظهار داشت : بیش از ۹۰ درصد داروهای مورد نیاز کشور توسط متخصصان وداروسازان ایران اسلامی تولید می شود و چنانچه همت و تلاش این عزیزان نبود در شرایط ظالمانه تحریم ها با سختی های بسیاری روبرو بودیم.

رئیس انجمن داروسازان استان خوزستان با تقدیر از تعامل سازنده و اثرگذار مجموعه تأمین اجتماعی با موسسات طرف قرارداد و خصوصی گفت : سازمان تأمین اجتماعی با تدبیر و مدیریت ، بهترین شرایط را برای این همکاری فراهم نموده است بطوری که هر ماهه شاهد پرداخت مطالبات داروخانه ها هستیم.

همچنین دکتر عبدالکریم منصوری مسئول مجموعه دارویی اکسین اهواز گفت : نگاه مثبت و اندیشمندانه ای از سوی سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات مراکز ارائه خدمات درمان غیر مستقیم وجود دارد که ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی هدف از تاسیس این مرکز دارویی و داروخانه ای را تهیه دارو برای بیماران خاص در استان برشمرد و تصریح کرد : برای ادامه راه خدمت رسادن به مردم و بویژه اقشار آسیب پذیر ، همه سازمانهای متولی امر درمان باید مساعدت و همراهی نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.