×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بیمه تعاون در دو فصل نخست سال جاری، سهم دو رشته پرریسک درمان و ثالث را از پرتفوی خود، ۱۶ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته کاهش داد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون به نقل از پایگاه خبری پایشگر، بر اساس تازه‌‍‌ترین گزارش از فعالیت ماهیانه بیمه تعاون منتهی به پایان شهریورماه سال جاری، این شرکت در آخرین ماه تابستان نزدیک به ۱۷۸ میلیارد تومان حق بیمه صادر کرد و همچنین ۵۶ میلیارد تومان از خسارت بیمه‌گذاران را جبران کرد.
بیمه تعاون در مجموع از ابتدای سال جاری تا پایان تابستان ۶۳۵ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و در مقابل ۲۷۳ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد که حاصل آن ثبت تراز مثبت ۳۶۲ میلیارد تومان بود.
حق بیمه تولید ۲۶ درصد، خسارت پرداختی ۲۲ درصد و تراز عملیاتی ۳۲ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است. این شرکت در دوره مشابه سال گذشته ۵۰۲ میلیارد تومان حق بیمه تولید، ۲۲۴ میلیارد تومان هم خسارت پرداخت کرده بود که حاصل آن ثبت تراز مثبت ۲۷۴ میلیارد تومان بود.
پرتفوی حق بیمه تولیدی بیمه تعاون شامل پنج رشته اصلی درمان با ۲۰ درصد سهم، ثالث ۳۰ درصد ، بیمه زندگی اندوخته دار ۱۸ درصد، مسئولیت هشت درصد و بدنه خودرو با شش درصد بیشترین سهم را داشته اند. سهم این رشته‌ها در سال گذشته ۳۵ درصد ثالث، ۳۱ درصد درمان، سه درصد بیمه زندگی اندوخته‌دار و هفت درصد بدنه خودرو بود.
در بخش خسارت در این دوره درمان ۴۲ درصد، ثالث ۲۰ درصد، بیمه های زندگی اندوخته دار ۲۳ درصد، مسئولیت چهار درصد و بدنه خودرو هشت درصد سهم داشتند و سهم این رشته ها در سال گذشته درمان ۳۹ درصد، ثالث ۱۰ درصد، زندگی اندوخته دار ۱۰ درصد، مسئولیت ۳۰ درصد و بدنه خودرو شش درصد سهم داشته بودند.
گزارش خبرنگار پایشگر حاکی است: بیمه تعاون در این دوره از نظر کمی رشد مناسبی داشته است اما اتفاق مهمی که در پرتقوی این شرکت رخ داده است، کاهش سهم دو رشته پرریسک و افرایش سهم سایر رشته ها و ایجاد تنوع در پرتفوی آن است، بطوری که حق بیمه رشته درمان از ۳۱ درصد به ۲۰ درصد و ثالث از ۳۵ درصد کاهش یافته است و سهم بیمه زندگی اندوخته دار از سه درصد به ۱۸ درصد افزایش داشته است که ادامه این روند می تواند ریسک شرکت را کاهش و سود آوری آن را افزایش دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.