×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی شیراز، مجمع عمومی فوق العاده شرکت پتروشیمی شیراز با حضور ۸۸ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس،نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای لطفی در روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ در شرکت پتروشیمی شیراز برگزار گردید.
بر اساس همین گزارش افزایش سرمایه به صورت زیر ارائه گردید:
هدف از انجام افزایش سرمایه

اصلاح ساختار مالی و کاهش ریسک مالی ترازنامه و افزایش رتبه اعتباری شرکت:
با توجه به این که سرمایه ثبت شده شرکت ۱۰.۲۰۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد، در این صورت رتبه اعتباری شرکت افزایش پیدا می‌کند،
تسویه بدهی‌های ارزی جهت کاهش ریسک ناشی از نوسانات نرخ ارز.
افزایش توان مالی شرکت جهت ایفای تعهدات قانونی از جمله تعهد مربوط به ماده ۳۴۰ قانون تجارت در خصوص توزیع سود نقدی متعلق به سهامداران.
تقویت نسبت مالکانه و رقابت پذیری شرکت در بازار سرمایه.
فراهم آمدن زمینه لازم برای سرمایه گذاری‌های جدید به منظور افزایش ثروت سهامداران.
افزایش توان مالی شرکت و توانمند سازی و به روز رسانی ساختار آن.
سرمایه گذاری مورد نیاز و منابع تأمین آن بر اساس گزارش ۱۰ ماهه شرکت از نظر مقدار فروش نسبت به سال گذشته ۱۱۵ درصد رشد داشته است. مقدار فروش در ۱۰ ماهه ۱.۶۳۸.۹۳۲ تن بود است. از نظر مبلغ نیز شرکت ۱۹۵ میلیارد ریال بوده که رشدی ۲۰۳ درصدی داشته است.
پیش بینی جریان وجوه نقد در صورت افزایش سرمایه بر این اساس دوره بازگشت سرمایه ۲ سال و ۵ ماه، خالص ارزش فعلی ۱.۱۱۴ میلیارد ریال، نرخ بازده داخلی ۲۸.۱۷ و نرخ تنزیل نیز ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.
در انتها افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵.۱۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۵.۳۰۰ میلیارد ریال (معادل ۲۰۰ درصد) از محل سود انباشته مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.