×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مجمع عمومی عادی سالانه بیمه باران روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور ۷۷ درصد سهامداران برگزار شدو طی آن صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ به تصویب رسیدند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی، در مجمع عمومی عادی سالانه بیمه باران، سید افضل موسوی، رئیس هیأت‌مدیره به‌ عنوان رئیس مجمع، به سید مصطفی حسن‌زاده دیوا به نمایندگی از فراگستر آرمان مهان و محمدرضا مدیری به نمایندگی از سرمایه آب، خاک و توسعه به عنوان ناظران مجمع و همچنین علیرضا هادی، مدیرعامل به عنوان منشی مجمع با رای حاضران انتخاب شدند.

در ادامه جلسه، علیرضا هادی ضمن قرائت گزارش هیات‌مدیره درباره عملکرد بیمه باران طی سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: علیرغم شرایط متفاوتی که سال ۱۴۰۱ بر اتمسفر اقتصادی کشور حاکم بود، بیمه باران با تغییر رویکرد، راهبرد ورود به قراردادهای گروهی (دارای پوشش بیمه‌ای و پس‌اندازی) را در پیش گرفت و از تیر ماه سال گذشته، با شرکت‌ها و موسسات مختلف برای فروش بیمه‌های زندگی وارد مذاکره شد که خوشبختانه نتایج آن در سال جاری در حال به ثمر نشستن است.

مدیرعامل بیمه باران در ادامه تصریح کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به عقد قراردادهای بیمه عمر و حوادث جامع کارکنان محترم وزارت نیرو اشاره کرد که بیمه باران با تشریح انواع بیمههای زندگی، خدمات و امتیازات خود، توانست نظر آن مجموعه معظم را جلب کند و در فهرست شش بیمه‌گر منتخب این وزارت و شرکت‌های تابعه قرارگیرد و پس از انجام مذاکرات متعدد، موفق به توافق و عقد قرارداد با چند شرکت زیر مجموعه آن در سال ۱۴۰۲ شود.

به گفته هادی، تاسیس سه دفتر هماهنگی منطقه‌ای در سه شهر مختلف، اعطای نمایندگی به بیش از ۱۰۰ متقاضی، اخذ رتبه یک شاخص توانگری و قرارگیری در سطح ۳۷۳ درصد از جمله دستاوردهای بیمه باران در سال ۱۴۰۱ است. او در ادامه تشریح کرد: ضمن اینکه، بازده سرمایه­ گذاری منابع حقوق صاحبان سهام و ذخایر ریاضی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشت و برای اولین بار در صنعت بیمه کشور، سود مشارکت علی ­الحساب ۲۲% ماهیانه به بیمه گزاران پرداخت و در پایان سال نیز سود قطعی بیمه ­نامه ها به میزان ۳۰ درصد قطعی اعلام و در ذخایر ریاضی اعمال شد.

مدیرعامل بیمه باران افزود: در سال گذشته بیمه باران بیش از ۹۶۰ میلیارد ریال سرمایه­ بیمه­ گذاران را تحت عنوان سرمایۀ پایان دوره، مستمری و بازخرید و برداشت از اندوخته پرداخت کرده است.

وی خاطر نشان کرد که در صورت­ های مالی سرمایه ­پرداختی به عنوان خسارت درج می­ شود، حال آنکه در بیمه ­های زندگی سرمایه به بیمه­ گذاران پرداخت می­ شود؛ در این دوره نسبت خسارت بیمه­ های عمر زمانی صفر بوده است که بخشی ناشی ماهیت پس ­اندازی بیمه­ های فروخته شده و بخشی ناشی از مدیریت ریسک در انتخاب و نگهداری ریسک بیمه ­شدگان بوده است.

در ادامه جلسه، گزارش بازرس قانونی و حسابرس (موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت سامان پندار) توسط حسابرس قرائت شد و ضمن تصویب صورت­های مالی سال ۱۴۰۱، به­ازای هرسهم ۴ ریال تقسیم سود بین سهامداران مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین روزنامه­ کثیرالانتشار ابرار به عنوان روزنامه شرکت برای درج آگهی­ها انتخاب شد.

شایان ذکر است، جلسه مجمع به صورت زنده برای آن دسته از سهامدارانی که امکان حضور در آن را نداشتند، پخش شد تا در جریان کامل مصوبات قرار بگیرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.