×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در حالیکه سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم دریافت تسهیلات مسکن از زمستان ۹۸ افزایش یافت هم‌اکنون و به رغم رشد قابل توجه قیمت واحدهای مسکونی، رقم تسهیلات اوراق به عنوان یکی از مزایای مورد ذکر برای آپارتمان‌های با قابلیت دریافت تسهیلات از سوی فروشنده‌ها و واسطه‌های ملکی در فرآیند بازاریابی برای فروش مسکن مورد تاکید و اشاره قرار دارد. به این معنا که هم‌اکنون در تعداد قبال توجهی از فایل‌های فروش مسکن در مناطق مصرفی به خصوص مناطق مصرفی نیمه جنوبی تهران که سطح تسهیلات فعلی خرید مسکن برای خرید بخش بیشتری از واحد مسکونی در مقایسه با مناطق شمالی کارآمد است، اشاره به سقف تسهیلات اوراق به عنوان تسهیلات قابل دریافت از سوی خریدار، در آگهی‌های فروش آپارتمان که این روزها منتشر می‌شود به روش‌های تبلیغاتی فروشنده‌ها و واسطه‌ها اضافه شده است. این موضوع به خصوص در شهرهای کوچک و همچنین شهرهایی که قدرت خرید این تسهیلات بخش قابل توجهی از هزینه خرید واحدهای مسکونی را پوشش می‌دهد به میزان پررنگ‌تری دیده می‌شود.

اشاره به سقف‌های فردی و زوجین تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق به عنوان یکی از روش‌های تامین مالی برای خرید آپارتمان‌های مسکونی در کنار مبلغی که خریدار باید به صورت نقدی به فروشنده پرداخت کند و رقمی که می‌تواند از طریق عرضه واحد مسکونی به بازار اجاره در قالب رهن کامل، برای خرید آپارتمان مورد نظر تامین کند هم‌اکنون به عنوان روش ترکیبی پرداخت بهای آپارتمان‌های عرضه شده به بازار مسکن به خصوص در مناطق مصرفی واقع در نیمه جنوبی شهر تهران از سوی تعداد قابل توجهی از فروشنده‌ها و واسطه‌های معاملات مسکن در این مناطق اعلام می‌شود.

دی ماه امسال سقف تسهیلات خرید مسکن با استفاده از اوراق افزایش یافت. این میزان که پیش از این در شهر تهران برای متقاضیان انفرادی معادل ۸۰ میلیون تومان بود، هم اکنون به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. در کنار تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی جعاله که در صورت درخواست متقاضی در زمان خرید مسکن و در هنگام پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیونی به متقاضی قابل پرداخت است رقم تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق هم‌اکنون برای متقاضیان انفرادی به ۱۴۰ میلیون تومان می‌رسد.

برای زوجین هم این رقم بدون احتساب تسهیلات جعاله مسکن، ۲۰۰ میلیون تومان و با احتساب تسهیلات جعاله ۲۴۰ میلیون تومان است. به خصوص امکان استفاده از تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی از محل اوراق برای خرید واحدهای مسکونی که این روزها به بازار معاملات مسکن در مناطق مصرفی نیمه جنوبی تهران و برخی مناطق مصرفی نیمه شمالی پایتخت عرضه شده‌اند، به عنوان یکی از روش‌های تامین مالی و مشوق برای خریداران برای حضور در بازار مسکن و اقدام به خرید آپارتمان مورد توجه و تاکید واسطه‌های معاملات ملکی قرار گرفته است. در سایر شهرها نیز تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق به یکی از اصلی‌ترین راه‌های تامین مالی برای خرید مسکن تبدیل شده است.

در برخی از موارد، رقم ۲۴۰ میلیون تومانی تسهیلات خرید مسکن رقمی معادل یک سوم هزینه خرید یک آپارتمان کوچک متراژ در مناطق مصرفی واقع در مرز دو نیمه شمالی و جنوبی تهران را به خود اختصاص می‌دهد. واسطه‌ها نیز می‌گویند این تسهیلات هنوز برای خرید این گروه از واحدهای مسکونی کارآمد است و متقاضیان می‌توانند با کمک آن اقدام به خرید مسکن کنند.

تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق همچنین در برخی از شهرها تا بیش از نیمی از هزینه خرید یک واحد مسکونی را تامین می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.