×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه تاکنون با ۱۴۰ دانشگاه برتر کشور قرارداد همکاری امضا کرده و بودجه خوبی را نیز برای این امر تخصیص داده است.

کیوسک خبر ـ مسعود هراتیان، رئیس ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی فولاد مبارکه در گفت‌وگو با ایراسین در خصوص وضعیت تحقیق و توسعه در فولاد مبارکه اظهار کرد: از گذشته تاکنون پروژه‌های تحقیق و توسعه در فولاد مبارکه وجود داشته، پروژه‌های زیادی انجام شده و به نتایج خوبی در حوزه‌های فنی و مهندسی، فرایندهای تولید، کیفیت محصولات، بهینه‌سازی انرژی و بهینه‌سازی تجهیزات دسترسی پیدا کرده است.

وی افزود: رویکرد سال‌های دور فولاد مبارکه در زمینه تحقیق و توسعه، انجام پروژه‌های مسئله محور بود و امروز پروژه‌های مسئله محور به بلوغ رسیده‌ و به سامانه‌های هوشمند برای کنترل بهتر تجهیز شده‌اند و پروژه‌هایی از جنس ایده‌محور و آینده محور نیز در این بخش اضافه شده و به صورت کامل‌تر همه رویکردهای تحقیقاتی را پوشش می‌دهد.

رئیس ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی فولاد مبارکه با بیان اینکه رویکرد امروز واحد تحقیق و توسعه فولاد مبارکه رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری در شرکت است، افزود: در راستای همین رویکرد ارتباط شرکت با مراکز علمی، تحقیقاتی و فناوری توسعه یافته و قراردادهای زیادی را با دانشگاه‌های مطرح کشور برای همکاری منعقد کرده است.

وی تعداد دانشگاه‌های طرف قرارداد با شرکت فولاد مبارکه را ۱۴۰ مرکز اعلام کرد و گفت: برای این امر بودجه بسیار خوبی نیز تخصیص یافته تا به هدف خود در راستای توسعه اکوسیستم فناوری دست یابیم.

هراتیان با اشاره به حمایت‌های بی دریغ مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از اقدامات فناورانه و نوآورانه به ویژه در زمینه همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی ابراز کرد: ازاین رو هر سال شاهد افزایش بودجه در زمینه ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی هستیم.

وی اضافه کرد: برای سال آینده حدود ۲ برابر بودجه برای ارتباط با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در زمینه توسعه تکنولوژی تخصیص داده شده است.

رئیس ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی فولاد مبارکه با بیان اینکه مباحث سطوح آمادگی فناوری ( (TRLحمایت از پایان‌نامه‌ها و گرنت‌ها، تحصیلات تکمیلی، مباحث شتاب‌دهندگی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر روی شرکت‌های بالغ، تحقیقات کاربردی و تحقیقات توسعه‌ای در بر می‌گیرد، افزود: از این رو از همه تامین کنندگان به ویژه موسسات تحقیقاتی، علمی و پژوهشی و حتی دانشجویان همه دانشگاه‌ها و همه ایده پردازان دعوت می‌کنیم در جشنواره ملی فولاد ایران که با محوریت توسعه تکنولوژی است، شرکت کننده تا ضمن بازدید از دستاوردهای پژوهشی فولاد مبارکه با اولویت‌های پژوهشی فولاد مبارکه نیز از نزدیک آشنا شوند.

وی تصریح کرد: علاقمندان به این امر می‌توانند با ورود به سامانه IRM.MSC.IR نیازهای فولاد مبارکه را ببینند و ایده های خود را ثبت کنند تا پس از نمایشگاه این ایده‌ها بررسی و درباره آنها تصمیم‌گیری شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.