×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: بنا داریم فتوت‌خانه‌ای (زورخانه یا نورخانه) با کیفیت بالا و در ابعاد جهانی در اصفهان بسازیم، امید است این اقدامات ابتدا منجر به ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در ورزش قهرمانی و سپس ترویج این فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در حوزه‌های مختلف همچون مدیریت و سایر عرصه‌های اجتماعی شود.

محمد یاسرطیب نیا در حاشیه نکوداشت آئین کهن زورخانه‌گردی در ماه‌مبارک رمضان در مؤسسه فرهنگی، ورزشی و قرآنی علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) در گفت‌وگو با ایراسین اظهار کرد: فولاد مبارکه در قالب باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان همواره حمایت‌های جدی و خوبی از ورزش‌های قهرمانی در سطح استان و کشور داشته است و خوشبختانه توانسته است افتخارات خوبی در این زمینه هم برای استان و برای کشورمان به دست آورد. یکی از ورزش‌های تاریخی و باستانی ما ورزش پهلوانی است که آمیخته با ارزش‌های دینی و ملی است. این ورزش هزاران ساله در ابتدا برگرفته از فرهنگ کار و جهاد بوده و در سده‌های بعد با مفاهیم اسلامی آمیخته شده است.
وی افزود: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای تنها ورزشی است که با موسیقی زنده اجرا می‌شود و ویژگی‌های منحصر به فردی مانند جوانمردی، پهلوانی، احترام به بزرگترها و سادات، افتادگی، خضوع و… در آن نهادینه شده است که هیچکدام از ورزش‌ها در سطح بین‌المللی این ویژگی‌ها و ارزش‌ها را ندارند.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: در کشورهای پیشرو از ظرفیت‌های فرهنگی و خرده فرهنگ‌های مهم در صنعت و سایر زمینه‌های اجتماعی‌شان استفاده کرده‌اند، مثلاً ژاپنی‌ها از فرهنگ سامورایی‌ها انجام کار تیمی، وفاداری به سازمان و کار فراوان را الگو قرار داده‌اند و یاایتالیایی‌ها از فرهنگ گلادیاتورها مفاهیمی همچون رقابت و مبارزه برای هدف را الگوبرداری کرده‌اند.
وی ادامه داد: در کشورهای مختلف روی ورزش‌هایشان کار کرده‌اند تا توانسته‌اند فرهنگشان را با سرمایه‌گذاری روی ورزش‌هایی مثل جودو، تکواندو، کاراته و کونگ‌فو صادر کنند.
طیب‌نیا تصریح کرد: امروزه اگر یک رویداد بین‌المللی در این کشورها دایر باشد، نمایشی از این ورزش‌ها برای توریست‌ها و شرکت‌کنندگان اجرا می‌کنند، تا به نوعی از تمام ظرفیت‌های خود برای به نمایش گذاشتن فرهنگشان بهره برده باشند.
وی گفت: فولاد مبارکه در ورزش قهرمانی کارهای جدی صورت داده است اما در ورزش پهلوانی و ورزش جوانمردانه خلأ وجود دارد که از سال گذشته بنا را بر این گذاشتیم که روی این ورزش کار ویژه‌ای انجام دهیم تا باشگاه فولاد مبارکه سپاهان که عنوانش باشگاه فرهنگی ورزشی است به عنوانش نزدیک‌تر شود.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: تیم جوانان و نوجوانان این رشته سال گذشته در سپاهان شکل گرفت و برای اولین بار در مسابقات لیگ برتر رتبه اول را کسب کردند و نوجوانان ورزشکاران ما افتخار نصیبشان شد تا در محضر مقام معظم رهبری اجرا داشته باشند، این اجرا در محضر عالی‌ترین مقام کشور نقطه عطفی در ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای است.
وی تصریح کرد: تیم سپاهان بعد از ماه رمضان در رسته نوجوانان در مسابقات کشوری شرکت خواهد کرد و بنا داریم فتوت‌خانه‌ای (زورخانه یا نورخانه) با کیفیت بالا و در ابعاد جهانی در شهر اصفهان بنا کنیم.
طیب‌نیا به مرمت و احیا برخی زورخانه‌های شهر اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: شرکت فولاد مبارکه علاوه بر مرمت و احیا زورخانه‌های سطح شهر امسال از مسابقات پهلوانی که اردیبهشت‌ماه به صورت بین‌المللی در اصفهان برگزار می‌شود، حمایت خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه باید در ترویج فرهنگ جوانمردی و پهلوانی کار ویژه‌ای کنیم، ابراز امیدواری کرد که این اقدامات صورت گرفته منجر به اتفاقات بزرگ و ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در ورزش قهرمانی و سپس ترویج این فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در حوزه‌های مختلف همچون مدیریت و سایر عرصه‌های اجتماعی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.