×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرکل امور بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی گفت: برای ارائه خدمات بیمه‌ای، ۳۲ کارگزار رسمی ‌برون‌مرزی سازمان تأمین‌اجتماعی در ۱۸کشور که بیشترین تعداد ایرانیان شاغل و مقیم را دارند در حال فعالیت هستند که برای سهولت در دسترسی افراد متقاضی، نام و مشخصات و اطلاعات تماس این کارگزاران در سایت رسمی اطلاع‌رسانی سازمان منتشر شده و در دسترس است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مهدی شکوری با اشاره به اینکه ایرانیان شاغل یا ساکن در کشورهای دیگر هم می‌توانند درصورت تمایل، تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار گیرند و بیمه آنان ماهیت اختیاری دارد، گفت: افراد متقاضی این بیمه با اراده خود نسبت به عقد قرارداد و پرداخت حق‌بیمه اقدام می‌کنند؛ بنابراین سازمان و بیمه‌شده متعهد به انجام تکالیف قانونی در این زمینه خواهند شد. هموطنان خارج از کشور می‌توانند با پرداخت حق‌بیمه مقرر و با انتخاب یکی از دو نرخ ۱۴ یا ۱۸ درصد، خود را نزد تأمین‌اجتماعی بیمه کنند.

مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعیمدیرکل امور بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: همچنین در صورت تمایل افراد متقاضی بیمه در تأمین‌اجتماعی، امکان پرداخت ۹ درصد سهم درمان برای برخورداری از خدمات درمانی در داخل کشور نیز فراهم شده است.
شکوری با اشاره به اینکه دریافت حق‌بیمه از متقاضیان بیمه ایرانیان خارج از کشور و پرداخت مستمری براساس پول رایج کشور انجام می‌شود، گفت: پس از احراز شرایط برای بازنشستگی و مستمری‌بگیری، مستمری پرداختی افراد بیمه‌شده به حساب افتتاح شده آنها در داخل کشور واریز خواهد شد.
مدیرکل امور بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی گفت: اکنون ۳۲ کارگزار رسمی ‌برون‌مرزی سازمان در ۱۸ کشور دنیا فعالیت دارند که برای سهولت در دسترسی افراد متقاضی، نام مشخصات و اطلاعات تماس این کارگزاران در سایت رسمی این سازمان به نشانی www.tamin.ir آمده است و متقاضیان برای هر نوع فعالیت از جمله بیمه‌پردازی، انتقال سوابق بیمه‌ای، درخواست بازنشستگی و سایر خدمات، امکان مراجعه برای دریافت خدمت از این مراکز را دارند.
وی افزود: با توجه به پرداخت حق‌الزحمه خدمات این کارگزاران توسط تأمین‌اجتماعی، ایرانیان خارج از کشور هیچ مبلغی بابت درخواست و دریافت خدمات بیمه‌ای در این کارگزاری‌ها پرداخت نخواهند کرد.
شکوری همچنین گفت: ایجاد کارگزاری‌های رسمی تأمین‌اجتماعی در کشورهای دیگر متناسب با جغرافیای جمعیتی ایرانیان ساکن یا شاغل در کشورهای مختلف اولویت‌بندی می‌شود و سازمان تأمین‌اجتماعی آمادگی دارد در همه کشورها برحسب نیاز آنها این کارگزاری‌ها را توسعه دهد.
وی با اشاره به اینکه مراجعه به کارگزاری‌های رسمی‌ برون‌مرزی یکی از روش‌های دسترسی افراد متقاضی بیمه ایرانیان خارج از کشور است، تأکید کرد: بیمه شدگان سازمان علاوه بر مراجعه به کارگزاری‌های رسمی این سازمان، می‌توانند برای انجام سایر خدمات بیمه‌ای از سامانه غیرحضوری ویژه ایرانیان خارج از کشور به نشانی ex-eservices.tamin.ir استفاده کنند.
او گفت: سایت بین‌الملل /ایرانیان خارج از کشور و اتباع خارجی سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.mss.tamin.ir نیز برای ارائه خدمت به این افراد فعال است. همچنین شعبه ۲۷ سازمان تأمین‌اجتماعی در شهر تهران به‌صورت متمرکز به موضوع ایرانیان خارج از کشور اختصاص داده شده تا درخواست‌های هموطنان مقیم یا شاغل در خارج از کشور یا نمایندگان دارای وکالت رسمی از این افراد، به‌صورت تخصصی در این شعبه رسیدگی شود.
مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی به موضوع فراهم شدن امکان بیمه‌پردازی برای همه ایرانیان خارج از کشور اشاره کرد و گفت: همه ایرانیان شاغل، غیرشاغل و در حال تحصیل امکان، امکان استفاده از خدمات و مزایای تأمین‌اجتماعی را دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.