×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

با امضای موافقتنامه سه جانبه تشکیل صندوق سرمایه گذاری خصوصی مشترک، فعالیت رسمی صنعت بیمه در تامین مالی طرح های فناورانه حوزه سلامت شرکت های دانش بنیان آغاز به کار کرد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی ، مشاور رئیس کل بیمه مرکزی معرفی طرح های سرمایه گذاری فناورانه در حوزه دانش بنیان را یکی از دستاوردهای مهم بیمه مرکزی دانست و گفت: پیشگامی صنعت بیمه به همراه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سبب شده تا صنعت بیمه گام های عملیاتی در مسیر شکوفایی بردارد.
وی با اشاره به تفاهم نامه اجرا شده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اقدام امروز را گامی در مسیر اجرایی شدن این تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری دانست و در خصوص جزئیات این موافقت نامه نیز گفت: موضوع موافقت نامه این برنامه همکاری در خصوص سرمایه گذاری در تاسیس و تشکیل صندوق سرمایه گذاری خصوصی موضوع بند ۲۰ ماده یک قانون بازار اوراق بهادار است.
صنایع در پایان با تشریح میزان سرمایه گذاری طرفین این موافقت نامه افزود: میزان سرمایه گذاری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۱۵۰ میلیارد تومان، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ۲۰۰ میلیارد تومان، بیمه مرکزی ۲۰۰ میلیارد تومان و سایرین ۲۵۰ میلیارد تومان در این صندوق سرمایه گذاری کردند و مجموع این سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان است.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری:
موافقت نامه سه جانبه از خروج سالانه ۲۰۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می کند
در این مراسم مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با علام این مطلب که پرداختن به اقتصاد حوزه زیستی به عنوان حوزه ای پیشران در اقتصاد دنیا مورد توجه قرار گرفته وسبب افزایش ۱۰ درصدی تولید ناخالص ملی در جهان شده است، گفت: با راهبردهای اجرایی شده در این ستاد توانستیم در حوزه محصولات زیستی رتبه جهارم آسیا را به دست آوریم و نه تنها اهداف منطقه ای را پوشش دادیم بلکه فراتر از پیش بینی ها ظاهر شدیم.
وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد زیستی با انعقاد این موافقت نامه می توانیم در تولید داروهای دانش بنیان و خصوصا در حوزه های درمانی حرکت های مطلوبی داشته باشیم افزود: این موافقت نامه سه جانبه از خروج سالانه ۲۰۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می کند.
وی درپایان خاطر نشان کرد: فاز پژوهشی و مطالعاتی این محصولات طی شده و با تشکیل صندوق و حضور سرمایه گذاران به سرعت وارد فاز عملیاتی در این حوزه خواهیم شد.
رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری:
صنعت بیمه یکی از مهمترین صنایعی است که می تواند در حوزه ابزارهای جدید حرکت کند
علی وحدت رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز در این مراسم گفت: نوآوری تلاش دارد، ابزارهایی در حوزه فناوری و ارائه خدمت را بکار گیرد، و حضور صنعت بیمه در این موافقت نامه می تواند در راستای توسعه عملیاتی فرهنگ دانش بنیان در کشور بیار مثبت باشد.
وی افزود: با اجرایی شدن مصوبات این موافقت نامه می توانیم تا سطح ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری مشترک داشته باشیم و با توجه به نگرش نوین به ابزارهای جدید در حوزه دانش بنیان که مهم ترین عامل در خلق ارزش افزوده است، صنعت بیمه یکی از مهمترین صنابعی است که می تواند در حوزه ابزارهای جدید حرکت کند .
وی فصل سرمایه گذاری مشترک صنعت بیمه در حوزه دانش بنیان ها را یکی از مهمترین راهبردها در این حوزه دانست و گفت: جلوگیری از رفتارهای سلیقه ای و مقابله با ویژه خواری و ایجاد شفافیت کمی و کیفی از جمله مواردی است که می تواند در حوزه استفاده از ابزارهای نوین سرمایه گذاری با رویکرد شفافیت محقق شود.
وحدت در پایان، حضور شرکت های دانش بنیان در بازار سرمایه را یکی از مهم ترین دستاوردهای اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد و گفت : تاکنون ۲۰ صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در حوزه بورس فعالیت دارند که این معاونت به نوعی سهامدار این صندوق ها است و دخالتی در روند اجرایی آن ندارد.
شایان ذکر است این موافقت نامه با توجه به اختصاص نام سال جاری در حوزه دانش بنیان و اشتغال آفرینی، در راستای تحقق این شعار به منظور ایجاد همکاری مشترک جهت گسترش فرهنگ سرمایه گذاری و تامین مالی کارآفرینی و فناوری برای توسعه سرمایه انسانی، ترویج کارآفرینی و بهبود ظهور و بروز کسب و کارهای موفق در راستای اجرایی سازی ماده ۷ «آئین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه سلامت» با هدف سرمایه گذاری به منظور کاهش هزینه تمام شده نظام سلامت و کاهش وابستگی به واردات محصولات سلامت محور میان بیمه مرکزی ، ستاد توسعه زیست فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری منعقد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.