×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به بازار بزرگ شرکت‌های‌دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: حدود ۴۳۰ هزار میلیارد تومان فروش محصولات دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۱ رقم خورده است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ستاد خبری رویداد پتروفن ۱۴۰۲، محمدصادق خیاطیان امروز (یکشنبه، ۱۲ آذرماه) در آیین افتتاحیه رویداد پتروفن ۱۴۰۲ با اشاره به اینکه تلاش‌های فراوان برای به منصه ظهور رسیدن فرهنگ دانش‌بنیانی و توان متخصصان داخلی صورت گرفته، اظهار داشت: مهمترین عنصر توسعه ایران نیروی انسانی است و این نیروی انسانی با توانمندی بالایی که دارد می‌تواند محصولات پیچیده را تولید کند.
وی افزود: فناوری و دانش پیشرفته سبب ایجاد ارزش افزوده می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان مطلوبی در ایران شکل گرفته‌اند که با حمایت‌های انجام شده اکنون به ۱۰ هزار شرکت‌دانش‌بنیان رسیده‌اند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به بازار بزرگی که برای شرکت‌های‌دانش‌بنیان ایجاد شده است اشاره کرد و‌ افزود: حدود ۴۳۰ هزار میلیارد تومان فروش محصولات دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۱ رقم خورده است.

خیاطیان یکی از راه‌های حفظ نخبگان در کشور را توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آن‌ها عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر باید از سوی شرکت‌های بزرگ انجام شود که در دنیا نیز به همین شکل است و شرکت‌های خارجی افزون بر سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش خود، در سایر حوزه‌های های‌تک نیز با رویکرد تنوع‌سازی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی با قدردانی از دکتر علی‌عسکری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس برای برگزاری رویداد پتروفن، بر لزوم سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در صنعت پتروشیمی به‌ویژه صنایع پایین‌دستی توسط هلدینگ خلیج فارس تأکید کرد.
خیاطیان همچنین شرکت‌های دانش بنیان را جذابیتی ویژه برای نخبگان دانست و گفت: در برنامه جذب نخبگان موفق شدیم بیش از ۲۵۰۰ نخبه ایرانی که اکثرا در دانشگاه‌ها و مراکز معتبر علمی دنیا مشغول فعالیت بودند را به کشور بازگردانیم و بسیاری از این عزیزان امروز در شرکت‌های دانش بنیان مشغول فعالیت هستند.

رویداد «پتروفن» ۱۴۰۲ با شعار «مسیر نوآوری پتروشیمی» با تأکید بر رفع نیازهای فناورانه با توانمندسازی بازیگران زیست‌بوم صنعت پتروشیمی در هفت حوزه تخصصی ۱۲ تا ۱۴ آذرماه به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.