×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، غلامرضا ملاطاهری با بیان این مطلب گفت: با توجه به تاکید دکتر غریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو مبنی بر تقاضامحور بودن پایان نامه های دانشجویی مورد حمایت ایمیدرو، اولویت های شرکت های تابعه احصا و در کمیته های تخصصی بررسی شد.
وی ادامه داد: از میان تعداد قابل توجه عناوین ارسالی، عناوین منتخب در سایت ساتع منتشر شد. اکنون کل دانشگاه های کشور به این سایت متصل بوده و اساتید دانشگاه ها می توانند درخواست خود را برای انجام پژوهش، در این سامانه ثبت کنند.
مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به مزیت های روند فعلی حمایت ایمیدرو از پایان نامه های دانشجویی، تصریح کرد: در روند فعلی، حمایت از پایان نامه ها براساس تقاضای روز بخش معدن و صنایع معدنی صورت می گیرد. اما حمایت ها پیش از این، براساس درخواست های ارسالی دانشگاه ها بوده و احتمال کاربردی نبودن آن وجود داشت.
وی افزود: در گذشته، دانشجویان برای تکمیل پژوهش های خود، به مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران معرفی می شدند. اما در شرایط کنونی، اساتید، انتخاب کننده آزمایشگاه مورد نظر خود هستند.

عناوین پایان‌نامه های دکتری و کارشناسی ارشد
ملاطاهری با اشاره به عناوین پایان‌نامه های دکتری و کارشناسی ارشد فراخوان شده در سامانه ساتع گفت: «استحصال سرب از باریت مهدی آباد»، «بهینه‌سازی آتشباری با هدف جلوگیری از اثرات نامطلوب عقب زدگی»، «طراحی غبارگیر سنگ‌شکن‌های دانه‌بندی» و «بررسی تاثیر انفجار بر پارامترهای خردایش با استفاده از روش‌های نوین»، از جمله این عناوین است.
وی ادامه داد: «پاراژنز کانی یایی و عناصر نادر خاکی سنگین و سن سنجی واحدهای زمین کانسار تیتانیوم کهنوج»، «مطالعه و بررسی روش های علمی سیلیس زدایی از سیلیس موجود ایلمنیت تولیدی در واحدهای فرآوری معدن تیتانیوم کهنوج» و «بهینه سازی و تولید فروتیتان از سرباره حاصل از ذوب کنسانتره تیتانیوم»، از دیگر عناوین مذکور است.
مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو خاطرنشان کرد: عناوین دیگر شامل «بررسی روش‌های مختلف استحصال اکسید وانادیوم از کنسانتره تیتانومگنتیت در مقیاس آزمایشگاهی و پایلوت حاصل از ماده معدنی تیتانیوم کهنوج»، «بررسی تولید پیگمنت به روش جدید آرژکس در سنگ معدن تیتانیوم» و نیز «بهینه سازی تولید پیگمنت به روش الکترودیالیز از کنسانتره ایلمنیت تیتانیوم» است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.