×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار در بیمارستان میلاد گفت: فداکاری‌ها و تلاش‌های کادر درمان و پرستاران در صحنه‌های مختلف باید به تصویر کشیده شده و روایت شود. همه ما باید قدردان خدمات و ایثارگری‌های این عزیزان باشیم. در سازمان تأمین‌اجتماعی ما با افتخار می‌گوییم که با تلاش‌های کادر درمان سازمان تأمین‌اجتماعی، روزانه بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت سرپایی و بالغ بر ۱۳ هزار خدمت بستری توسط شما کادر درمان به بیشتر از ۵۰ درصد جامعه که از خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی استفاده می‌کنند، ارائه می‌شود.

به‌گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در این مراسم میرهاشم موسوی، با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) گفت: روز پرستار را به تمامی پرستاران که تا پای جان برای سلامتی بیماران تلاش می‌کنند، به‌ویژه پرستاران سازمان تأمین‌اجتماعی و بیمارستان میلاد که یکی از خاص‌ترین بیمارستان‌های کشور است، تبریک می‌گویم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: همه‌گیری کرونا و ایثارگری کادر درمان در آن ایام، کلیدواژه «مدافعان سلامت» را در فضای فرهنگی و اجتماعی ما به وجود آورد که این کلیدواژه بخشی از جایگاه و اهمیت نقش پرستاران و کادر درمان را در فضای فکری و فرهنگی کشورمان به تصویر کشیده است.
وی تأکید کرد: شما کار بزرگی در دوران مبارزه با آن همه‌گیری کردید و همکار عزیزی هم در این بیمارستان جان گرانبهای خود را در این راه فدا کرد. بدون فداکاری‌های شما ممکن نبود از پس آن بیماری بربیاییم و این آرامشی که اکنون در کشور وجود دارد را نداشتیم و از این رو باید قدردان شما باشیم. در دوران همه‌گیری، این کادر درمان و پرستاران ما بودند که جانشان را کف دست گرفته بودند و به بیماران رسیدگی می‌کردند. در این حوزه دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم و باید مثل ایام دفاع مقدس، همه آن فداکاری‌ها و تلاش‌های شما عزیزان ثبت شده، به تصویر کشیده و روایتگری شود.
موسوی با اشاره به نقش کادر درمان در آرامش و امنیت کشورهای مختلف و نیز معاهدات و پیمان‌نامه‌های جهانی در زمینه فراهم کردن زمینه فعالیت کادر درمان در جنگ‌ها و درگیری‌ها، افزود: از زمانی که حمله رژیم صهیونیستی به غزه شروع شد که از جهت توحش در تاریخ بی‌نظیر است، ما حتی در لحظات شادی و سرور مانند این مراسم، در میان کادر درمان و همه مردم آزاده جهان، نوعی حزن و اندوه و غم را هم می‌بینیم. امروز سازمان بهداشت جهانی طی گزارشی درباره بیمارستان شفا اعلام کرد که آن بیمارستان به “منطقه مرگ” معروف شده و بیش از ۲۰۰ نفر از کادر درمانی در غزه به شهادت رسیده‌اند. تاریخ سراغ ندارد که به مجروحان و بیماران بستری شده در بیمارستان حمله شود و مورد بمباران قرار بگیرند. کادر درمان ما در کنار شادی‌هایی چون جشن امروز، با بصیرت و آگاهی، از این جنایات محزون هستند و خودشان را در این آلام شریک می‌دانند و به کرات برای حضور و خدمتگزاری و جبران شرایطی که رژیم صهیونیستی و نظام ناکارآمد بین‌الملل برای بخشی از هویت و انسانیت رقم زده است، اعلام حضور و آمادگی کرده‌اند.
وی ادامه داد: ما باید از شما و کادر درمان تشکر کنیم و قدردان فرشته‌های رحمت باشیم. «فرشته رحمت» کلمه‌ای خوب و درخور شما خواهران و برادران عزیزی است که نه تنها به دیگران امید و زندگی و سلامتی اهدا می‌کنید که همواره در رحمت الهی غوطه‌ور هستید. ما روایت داریم که کسانی که بر سر بالین بیماری حاضر می‌شوند، در تمام لحظات تیمارداری بیمار، همواره در رحمت الهی غوطه‌ور هستند. ما به تمامی همکارانمان که در عرصه درمان و سلامت این چنین خدمات شایسته‌ای را به جامعه ارائه می‌کنند، افتخار می‌کنیم. در سازمان تأمین‌اجتماعی ما با افتخار می‌گوییم که با تلاش‌های کادر درمان سازمان تأمین‌اجتماعی، روزانه بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت سرپایی و بالغ بر ۱۳ هزار خدمت بستری توسط شما کادر درمان به بیشتر از ۵۰ درصد جامعه که از خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی استفاده می‌کنند، ارائه می‌شود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان این‌که در حوزه درمان، یکی از نگرانی‌های مدیریتی، فرسودگی زودرس کادر درمان به‌ویژه پرستاران و بهورزان به سبب شرایط سخت کاری است، گفت: برای کاهش فرسودگی و فشارهای مداومی که به کادر درمان وارد می‌شود، نه فقط پرداخت تعرفه پرستاری که حتماً اجرایی و عملیاتی می‌شود، بلکه باید پیش‌بینی‌هایی بیشتری داشته باشیم، از برگزاری این گونه مراسم که حداقلی است تا جبران‌هایی که در قالب قانون است، مثل جبران خدمات و به‌ویژه برنامه‌های رفاهی خاص را باید تدارک ببینیم. ما قدردان زحمات شما هستیم و امیداریم تا بتوانیم با این‌گونه برنامه‌ها بخشی از زحمات شما را جبران کنیم.
در این مراسم همچنین بهنام پرهیزگار، سرپرست بیمارستان میلاد طی سخنان کوتاهی خطاب به پرستاران شاغل در این بیمارستان گفت: افتخار می‌کنم که با کسانی مانند شما همکار هستم. پرستاران همکار ما در این بیمارستان، فداکار، دلسوز و ناجی جان بیماران و در کار خود از جهت علمی و عملی بسیار متبحر هستند. من بسیار خوشبخت بوده‌ام که با شما همکارم و به این همکاری افتخار می‌کنم.
در این مراسم همچنین از پرستاران نمونه بیمارستان میلاد تجلیل شد. مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین در بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان میلاد و عیادت از بیماران بستری در این بخش‌ها از اعضای کادر درمان این بیمارستان نیز با اهدای گل قدردانی کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.