×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
فاصله بین روابط عمومی و تصمیم‌گیران باید به حداقل برسد

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور گفت: ساختار سازمانی دستگاه ها باید به گونه ای باشد که روابط عمومی جزو مجموعه تصمیم گیر و تصمیم ساز باشد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، عباس هنرمند معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور، در این گردهمایی، با اشاره به اهمیت و جایگاه وزارت امور اقتصادی و دارایی در نظام سیاست گذاری و تصمیم گیری در کشور اظهار داشت: تک تک تصمیم هایی که در وزارت امور اقتصادی و دارایی و به تبع آن در وزارت رفاه اتخاذ می شود بر زندگی ۸۵ میلیون نفر انسان ایرانی تأثیر گذار است و تبیین این تصمیم گیری ها، شرایطی که موجب شده چنین تصمیم هایی گرفته شود و اقتضائات آن، از نظر اقناع سازی و همراه کردن مردم در این مسیر بسیار راهگشاست .
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور در ادامه و با اشاره به اینکه افزایش سرعت اطلاع رسانی و هوشمند شدن جریان اطلاعات، هر لحظه وظیفه و کار روابط عمومی ها را دشوار تر و حساس تر از گذشته کرده است، اظهار داشت: وضعیت روابط عمومی ها امروز شبیه برج مراقبت فرودگاه هاست که در لحظه باید تعداد هواپیما هایی که فرود آمده و یا به پرواز در می آیند، را رصد کند.
هنرمند افزود: وظیفه روابط عمومی ها یک وظیفه تعطیل ناپذیر است و در طول شبانه روز خدمت رسانی در آن ادامه دارد .
وی اظهار داشت: کار روابط عمومی و به ویژه حوزه رسانه و خبر جزو مشاغلی است که استرس و فشار آن با توجه به شرایط روز جامعه ما تحول پیدا می کند.
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور با اشاره به اجتماعی شدن مبحث خبر در دنیای امروز گفت: در فضای امروز، دقیقاً این سیاستی است که جبهه مقابل ما از آن استفاده می کند، به این معنا که هنگامی که یک تصمیم اقتصادی و یا سیاسی گرفته می شود، تبعات اجتماعی آن سیاست را بررسی کرده و برای آحاد جامعه قابل لمس می کنند. مثلاً می گویند، این سیاست هدفمندکردن یارانه ها موجب گرانی می شود و این گرانی باعث افزایش هزینه خانوارها می شود و خانوارها قادر به پرداخت هزینه ها نخواهند شد و به فرض در نهایت اجرای این سیاست موجب افزایش طلاق خواهد شد.
هنرمند با تأکید بر اینکه تبیین آثار اجتماعی سیاست ها باید توسط روابط عمومی ها جدی گرفته شود، افزود: باید تلاش کنیم آثار سیاست های اقتصادی و سیاسی در کشور را در بستر اجتماعی برای مردم تبیین کنیم و به مردم بگوییم که اگر این اصلاح امروز صورت نگیرد در آینده چه تبعات اجتماعی و هزینه های گزافی برای کشور در بر خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.