×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
غدد و ترشحات پوستی عامل چسبندگی اشیاء به پوست است/ جریان‌هایی به دنبال واکسن گریزی هستند

به گزارش کیوسک خبر، «آمیتیس رمضانی» دبیر انجمن عفونی کشور در مورد ماجرای مغناطیسی شدن بدن برخی افراد بعد از تزریق واکسن کرونا، بیان کرد: این موضوع اصلا صحت ندارد و این گونه صحبت‌ها از سال‌های قبل هم مطرح بوده که افرادی مثلا قاشق فلزی و چوبی به خود وصل می‌کردند و می‌گفتند ما خاصیت خاصی داریم البته به شکل علمی چنین موضوعی درست نیست.

وی ادامه داد: علت این موضوع اصطکاک و جنس پوست، همچنین ترشحات غددی بدن است که باعث ایجاد چربی روی پوست می‌شود و در برخی افراد این ترشحات بیشتر چسبندگی ایجاد می‌کند.

رمضانی افزود: بنابراین هیچ کدام ارتباطی با مغناطیسی بودن بدن و اثرات واکسن کرونا بر بدن ندارد.

وی گفت: موضوع دیگر این است که افراد وقتی به خود کلید و قاشق وصل می‌کنند به شکلی آن را روی بدن نگه می‌دارند که از نظر جاذبه‌ی زمین هم بتوانند آن را کنترل کنند، اگر دقت کنید هیچ وقت به سمت جلو خم نمی‌شوند بلکه همیشه در فیلم‌هایی که منتشر می‌کنند یک مقدار به سمت عقب متمایز هستند.

رمضانی افزود: بنابراین با دو خاصیت چسبندگی بدن و مهارت مقابله با جاذبه‌ی زمین این ویدیوها را می‌گیرند و منتشر می‌کنند. این افراد کلید را روی بازوی خود چسبانده و ادعا می‌کنند به دلیل مغناطیس است اما باید به این نکته توجه کنیم که وقتی واکسن به بدن تزریق می‌شود، بلافاصله در بدن پخش می‌شود و اگر خاصیت مغناطیسی داشته باشد باید برای کل بدن اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: اصلا این افراد چرا فقط روی پوست لخت این کار را انجام می‌دهند و روی لباس امتحان نمی‌کنند؟ چون قدرت مغناطیسی با وجود پارچه یا دستمال کاغذی هم خودش را نشان می‌دهد، این افراد اگر آن بخش از بدن را بشورند، به دلیل از بین رفتن ترشحات پوستی، برای مدتی چسبندگی بدنشان را هم از دست می‌دهند و چیزی به آن ها نمی چسبد.

رمضانی گفت: نکته پایانی اینکه، هیچ وقت شئ را جایی مثل زیر بازو امتحان نمی‌کنند و آن را روی بازو می‌گذارند، تمام اینها مواردی است که ثابت می‌کند هیچ خاصیت آهنربایی وجود ندارد. همچنین بخش زیادی از واکسن‌هایی که در دنیا و کشور ما استفاده می‌شود مقدار جیوه‌ی آن به قدری کم است که اصلا مشکلی در زمینه آهنربایی شدن بدن ایجاد نمی‌کند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، وی افزود: جریاناتی وجود دارد که می‌خواهند یک مقدار مردم را نگران کند و اذهان عمومی را تشویش کند تا مردم کم‌تر به سمت تزریق واکسن کرونا بروند، چون این موضوع از نظر علمی مشخص بود که به چه صورت است و نباید اینقدر پررنگ می‌شد.