×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، عباس خطیبی در این خصوص افزود: به منظور تسریع عملیات اجرایی در این خط راه آهن، هزار تن ریل تولیدی از شرکت ذوب آهن اصفهان در مرحله اول تحویل گرفته شده است و از اواخر خردادماه، عملیات ریل‌گذاری مسیر از سمت زاهدان در ایستگاه جیگولی آغاز شده است.

وی پیشرفت فیزیکی کل طرح را  ۴۳  و نیم درصد اعلام کرد و گفت: زیرسازی مسیر با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.
خطیبی، ادامه داد: عملیات اجرایی راه‌آهن چابهار- زاهدان به دلیل قرار گرفتن در مسیر ارتباطی تنها بندر موجود در سواحل مکران و اهمیت این شریان ارتباطی در توسعه تجارت و تبادل کالا در بندر چابهار با سرعت و توجه ویژه در حال انجام است.
وی، راه‌آهن چابهار- زاهدان را بخش مهمی از کریدور ریلی شرق کشور دانست و گفت: با توجه به پیشنهاد دولت و تایید مقام معظم رهبری با پرداخت ۳۰۰ میلیون یورو تسهیلات نقدی از محل صندوق توسعه ملی موافقت شده که تا این لحظه ۱۰۰ میلیون یورو از آن به منظور تکمیل هرچه سریع‌تر به این طرح تخصیص یافته و معادل ۶۰۰ میلیارد تومان تا کنون هزینه شده است.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با اشاره به کوهستانی بودن برخی از بخش‌های مسیر طرح از ۳۹ دستگاه تونل به طول ۱۵  هزار و ۶۰۰ متر و ۱۲۸ دستگاه پل بزرگ به طول ۱۵ هزار متر یاد کرد و افزود: در این محور ۸۶۰۰ متر گالری در حال احداث است.
وی در تشریح احجام طرح گفت: حدود ۴۴ میلیون مترمکعب خاکبرداری با پیشرفت فیزیکی ۷۱ درصد، ۲۵ میلیون متر مکعب خاکریزی با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد و ۲ میلیون متر مکعب بتن ریزی با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد در این پروژه صورت گرفته است.
گفتنی است؛ راه‌آهن چابهار- زاهدان که تمام ریل مورد نیاز آن توسط ذوب آهن اصفهان تولید و عرضه می شود، ۶۲۸ کیلومتر است و از شهر چابهار آغاز و پس از عبور از شهر‌های نیکشهر، ایرانشهر و خاش به زاهدان می‌رسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.