×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
عملکرد برون سازمانی درون تامین اجتماعی

دکتر فاطمه شجاعی،معاون ارزیابی و مطالعات و رویه‌های اداره‌کل ارزیابی و تعالی خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی

کیوسک خبر ـ در عصر کنونی تحولات شگرف دانش مدیریت وجود نظام ارزیابی را اجتناب‌ناپذیر کرده و ارزیابی عملکرد کارکنان و سازمان‌ها از حساس‌ترین مسائلی است که مدیران با آن روبه‌رو هستند. به استناد مصوبه ستاد مرکزی جشنواره شهید رجایی، ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور از سال ۱۳۷۷ و با هدف ترویج و اشاعه موضوع ارزیابی و با رویکرد فرهنگسازی، آغاز و دستگاه‌های نمونه مورد تقدیر قرار می‌گیرند. دستورالعمل‌های اجرایی ارزیابی مذکور سالانه از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ و در سطح ملی، دستگاهی و استانی برگزار می‌شود و در طی انجام این فرایند شاخص‌های عمومی و اختصاصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. نظر به اینکه حوزه معاونت درمان سازمان تأمین‌اجتماعی نیز همواره اصل بهبود مستمر ارائه خدمات درمانی را سر‌لوحه فعالیت‌های خود قرار داده، لذا بهبود مدیریت عملکرد را زمینه دستیابی به اصل فوق می‌داند و بدین ترتیب هر سال با حضور فعال در فرایند ارزیابی عملکرد، اقدامات خود را در بخش شاخص‌های اختصاصی درمانی متمرکز کرده و راهبری موضوع فوق در حوزه درمان را پس از تعیین شاخص‌های اختصاصی درمانی و برش‌های استانی با هماهنگی با دبیرخانه ارزیابی عملکرد سازمان تأمین‌اجتماعی به انجام رسانده و با ارائه نتایج فعالیت‌ها و مستندات مربوطه در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی حضور می‌یابد. همچنین در طی انجام این فرایند هر سال مدیریت‌های درمان رتبه‌های قابل توجهی را کسب کرده و باعث افتخار این مجموعه هستند. نتایج رتبه‌های برتر حوزه درمان سازمان تأمین‌اجتماعی در ارزیابی عملکرد (جشنواره شهید رجایی) سال ۱۳۹۹ نیز به شرح زیر بوده است:
رتبه برتر در شاخص‌های عمومی و اختصاصی: مدیریت درمان استان‌های کرمان، مازندران، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری
رتبه برتر در شاخص‌های اختصاصی: مدیریت درمان استان‌های اصفهان، البرز، قم، گلستان، آذربایجان شرقی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان
شایان ذکر است این مهم حاصل تلاش‌های مدیران و همکاران ساعی این مجموعه بوده و امید بر آن است گامی مؤثر در راستای جلب رضایت بیمه‌شدگان (بیماران) عزیز و در نهایت جلب رضایت ایزدمنان باشد.

منبع: هفته نامه آتیه نو شماره ۳۰۷ مورخ ۳ آبان ۱۴۰۰