×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
عرضه زنجیره فولاد در بورس کالا تکمیل شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از «کالاخبر»؛ جدول معاملات زنجیره فولاد در بورس کالا طی اردیبهشت ماه امسال نشان می‌دهد علاوه بر اینکه تالار صنعتی و معدنی شاهد نخستین عرضه آهن اسفنجی بعد از دو سال بود، پذیرش و عرضه های سایر زنجیره بالادست نظیر گندله، کنسانتره و سنگ آهن نیز رونق گرفته است. 

براساس گزارش های آماری بازار فیزیکی بورس کالای ایران، در اردیبهشت ماه در مجموع یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۷۸۰ تن کالا در زنجیره فولاد معامله شده که ارزش این معاملات بیش از ۱۹۹ هزار و ۱۰۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده است.

از این میزان ۴۰۸ هزار و ۲۳۰ تن سهم انواع ورق شامل ورق گرم، ورق سرد، ورق گالوانیزه، ورق سرد لوازم خانگی، ورق گالوانیزه لوازم خانگی، ورق گرم خودرو و ورق رنگی بود که معامله گران ارزش ۸۸ هزار و ۳۲۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال را رقم زدند. 

۳۳۸ هزار و ۲۶۰ تن شمش بلوم نیز در حالی از سوی معامله گران مورد دادوستد قرار گرفت که ارزش ۴۰ هزار و ۵۴۶ میلیارد و ۳۸۸ میلیون ریال را به ثبت رساند.

حجم میلگرد معامله شده نیز ۲۰۴ هزار و ۵۲۸ تن به ارزش ۲۵ هزار و ۷۱۱ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال بود.

۶۵ هزار و ۸۷۹ تن تیرآهن نیز به ارزش ۸ هزار و ۹۰۳ میلیارد و ۶۱۷ میلیون ریال در مدت مذکور مورد معامله قرار گرفته است.

تختال معامله شده نیز ۱۷۱ هزار و ۲۰۰ تن بود که ۲۸ هزار و ۸۹۷ میلیارد و ۲۹۸ میلیون ریال ارزش داشت.

۵۸۳ تن نبشی و سبد نبشی و ۱۰۰ تن ناودانی به ترتیب به ارزش ۷۵ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال و ۱۲ میلیارد و ۸۱۴ میلیون ریال نیز در این تالار مورد دادوستد قرار گرفت.

حجم گندله معامله شده در این مدت ۵۰ هزار تن و ارزش آن ۱۷۶۰ میلیارد ریال بود. کنسانتره معامله شده هم ۱۳۹ هزار تن به ارزش ۳ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال بوده است.

میزان سنگ آهن و کلوخه مورد معامله قرار گرفته ۵۰ هزار تن به ارزش ۷۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و آهن اسفنجی نیز ۱۰ هزار تن به ارزش ۸۲۰ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال بوده است.

عرضه سنگ آهن در بورس کالا از ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ کلید خورد و تاکنون سنگ آهن دانه بندی کلوخه مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران، معدن سنگ استحکام آذرگون، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان عرضه شده است.

در بخش گندله نیز شاهد عرضه های شرکت ذوب فولاد اردکان و صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان بودیم و کنسانتره های شرکت تولیدی و بازرگانی نیک امیدواران مکران، آک کهور، چادرملو و فکور صنعت نیز عرضه شدند.

حجم و ارزش معاملات زنجیره فولاد طی اردیبهشت ۱۴۰۰ در بورس کالای ایران (واحد حجم در جدول «تن» و ارزش «هزار ریال» است)