×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ظرفیت همکاری بیمه ای ایران و عراق چشمگیر است

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر علیرضا آموزگار_ مدیرکل مجتمع تخصصی نفت و گاز و پتروشیمی بیمه ایران_ در جریان بازدید رئیس بیمه مرکزی عراق و هیات همراه با اعلام این مطلب افزود: بیمه ایران به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین شرکت بیمه کشور، تجارب ارزشمندی را در حوزه پوشش ریسک های متنوع اندوخته و با توجه به توانمندی مالی و فنی به عنوان راهبر کنسرسیوم انرژی این ماموریت حساس را بر عهده دارد.
آموزگار ضمن تشریح دستاوردهای صنعت بیمه در حوزه بیمه های انرژی، آمادگی مجموعه صنعت بیمه و شرکت سهامی بیمه ایران را برای همکاری با نهادناظر بیمه عراق اعلام کرد.
در این دیدار “اسراء صالح داوود _ رئیس بیمه مرکزی عراق_ با ابراز خشنودی از حضور در مجتمع یادشده، اظهار داشت: صنعت بیمه عراق با توجه به شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به همکاری های گسترده منطقه ای نیاز ویژه ای دارد و تعامل با صنعت بیمه ایران از مهمترین هدفگذاری های نهاد ناظر بیمه ای عراق است.
وی از فعالیت چهل شرکت بیمه در عراق خبر داد و افزود: از این تعداد شش شرکت بیمه ای بار عمده پوشش ریسک های کوچک و بزرگ کشور را بر عهده دارند.
رئیس بیمه مرکزی عراق با بیان این مطلب که وظیفه دولت تنها نظارت بر عملکرد شرکت های بیمه است، تصریح کرد: دولت عراق، سیاست تقویت بخش خصوصی را در پیش گرفته و در کنار تاسیس شرکت های جدید از حضور و فعالیت شرکت های همسایه به خصوص جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند.
وی توسعه صنعت بیمه را در گرو شکوفایی اقتصادی ارزیابی کرد و افزود: دو کشور ایران و عراق با برنامه ریزی دقیق و مشترک باید به گونه ای عمل کنند که محصولات بیمه ای به یکی از اولویت های سبد معیشتی مردم تبدیل شود.
گفتنی است در این نشست، مشکلات همگانی شدن صنعت بیمه بررسی و در خصوص رفع موانع موجود پیشنهادهای از سوی طرفین ارائه شد.
شایان ذکر است در این بازدید معاون بیمه اتکایی بیمه مرکزی و جمعی از مدیران نهادناظر نیز حضور داشتند که به طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.